arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

واکنش مشایی به افشای اختلاس اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته یکی از نمایندگان مجلس، ‌مشایی ‌برای تسریع در امور گروه آریا، سفارش‌هایی انجام داده است اما زمانی که ‌به صورت شفاهی از وی در این باره سؤال شده، آقای مشایی در پاسخ ‌گفته که "ما همه را سفارش می‌کنیم".

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه غیرعلنی چهار ساعته صبح امروز (یکشنبه) مجلس که به منظور بررسی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی تشکیل شده بود، به ارائه گزارشی از این جلسه پرداخت و اظهار داشت: این جلسه به منظور آشنایی نمایندگان با اصل و ابعاد موضوع و پرهیز از ارائه تفسیرهای گوناگونی بود که در جامعه رواج دارد.

وی با بیان اینکه میزان دقیق مبلغی که با انجام تخلفاتی از بانک‌های کشور برداشت شده 2800 میلیارد تومان بوده است، گفت: در این جلسه در رابطه با ترتیب انجام این تخلف و نحوه برداشت آن و اینکه چه کسانی از سال‌های قبل نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند، موضوعاتی مطرح شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور نسبب به این موضوع حساسیت نشان داده و نامه‌نگاری‌های متفاوتی را به رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و بانک ملی انجام داده است؛ طبق گزارش ارائه شده از سوی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بیشترین مبلغ برداشت شده از بانک مرکزی و بانک ملی بوده است و تخلفاتی در این زمینه صورت گرفته اما باید دانست که تخلف به معنای آن است که اقداماتی به صورت قانونی عمل می‌شود اما برخی از ضوابط و روال قانونی را عمل نمی‌کنند و زیر پا می‌گذارند.

"برخی از افراد در بانک‌هایی که از آنها پول برداشت شده نسبت به کارسازی "امیرمنصور آریا" تسریع کردند تا کار این فرد سریع‌تر پیش رود."

به گفته وی، اینکه هیئت مؤسس بانک آریا یک عده باشند اما کسانی که از بانک‌ها پول دریافت می‌کنند، افرادی دیگری باشند، این اقدام در واقع پولشویی است.

"سهام‌داران بانک آریا طبق گزارش ارائه شده از سوی رئیس سازمان بازرسی کل‌کشور غیرقانونی بوده‌اند چرا‌که برای پذیره‌نویسی بانک آریا به غیر از باند خانواده آریا، فرد دیگری شرکت نکرده است و این موضوع در عین حال که قانونی است اما تخلف محسوب می‌شود، چون همه افراد می‌توانند در پذیره‌نویسی بانک‌ها شرکت کنند؛ بر اساس گزارش بیان شده قبل از آنکه بانک ملی پذیره‌نویسی بانک آریا را اغاز کند، ‌پذیره‌نویسی این بانک به اتمام می‌رسیده است و هر فردی که به بانک ملی برای شرکت در پذیره‌نوسی بانک آریا مراجعه می‌کرده، مسئولان بانک ملی به او اعلام می‌کردند که پذیره‌نویسی بانک آریا به اتمام رسیده است."

این نماینده مجلس هشتم در ادامه متذکر شد: تقریباً همه کارهای این افراد قانونی بوده، اما در روال و ضوابط تخلف داشتند اما آنان به ازای هر برداشتی که انجام می‌دادند، اسناد معتبر بانکی ارائه می‌دادند.

وی در خاتمه با اشاره به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر رد پای جریان انحرافی در موضوع اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، گفت: آقای مشایی که رئیس دفتر رئیس‌جمهور است، برای تسریع در امور گروه آریا، سفارش‌هایی انجام داده است اما زمانی که ‌به صورت شفاهی از مشایی در این باره سؤال شده، آقای مشایی در پاسخ ‌گفته که "ما همه را سفارش می‌کنیم".
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
2
11
مدتي است در حال جست و جو در زمينه ارتباط اقاي مشايي با اين اختلاس هستم

اما چيزي دستگيرم نشد!

دوستان اگر اعتقاد دارند اقاي مشايي ربطي به اين اختلاس دارند لطفا مثبت و در غير اينصورت منفي بزنند

البته خواهشا جدايي از تعصبات گروهي و مذهبي و ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
1
منم سفارش کن یه آپاتمان 30 متری از سرم هم زیاده
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
1
لابد گفته : هییییییییییییییی وای من!!!!!!!!!!!
بيسواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
2
0
خداييش واقعا اختلاس صورت پذيرفته و يا اينكه گشايش تسهيلات جهت سرمايه گذاري در يك منبع اقتصادي طبق ضوابط و مقررات و با ارائه وثيقه و ضمانت لازم انجام پذيرفته و بالا بودن مبلغ تسهيلات خيلي ها را دچار شك و ترديد كرده و الا تا به حال كسي تائيد نكرده كه پولها از ايران خارج شده اند. به نظر ميرسه شايد در اعلام عنوان اختلاس عجله شده!
نظرات بینندگان