arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

ايران شوراي انتقالي ليبي را به رسميت شناخت

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران شورای انتقالی لیبی را به رسمیت شناخته اما تحفظات خود را اعلام کرده است، گفت: طبق اخبار و اطلاعات موثق واصله، امام موسی صدر زنده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران شورای انتقالی لیبی را به رسمیت شناخته اما تحفظات خود را اعلام کرده است، گفت: طبق اخبار و اطلاعات موثق واصله، امام موسی صدر زنده است.

به گزارش فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون متبوعش در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از این جلسه پرداخت و اظهار داشت: این جلسه با حضور امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی با بیان اینکه عبداللهیان در این جلسه گزارش جامعی از تحولات منطقه و خیزش عظیم اسلامی ارائه شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران شورای انتقالی لیبی را به رسمیت شناخته اما تحفظات خود مبنی بر خروج ناتو و برگزاری انتخابات حاکمیت آزاد مردم را هم اعلام کرده است.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: از نظر ما و طبق اخبار و اطلاعات موثق واصله، امام موسی صدر زنده است و هم‌اکنون نیز مسئولین لیبی مسئولیت جان ایشان را بر عهده دارند.

به گفته وی، دلیل اینکه ناتو گزینه نظامی را انتخاب کرد، علیرغم اینکه راه‌های دیگر هم بود، بی‌تردید حضور طولانی مدت در لیبی است و بر اساس اطلاعات موثق، نیروهای ناتو برای یافتن قذافی هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

کاظم جلالی ادامه داد: در بحرین اعتراضات مردم به شکل گسترده‌ای وجود دارد و مردم بحرین علیرغم بایکوت خبری و مظلومیت مطلق، مسیر خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسیر مردم مصر حرکت به سمت حاکمیت آزاد مردم و کنار زدن وابستگان رژیم گذشته است، تصریح کرد: امروز خیزش عظیم اسلامی و بهار حاکمیت مردم با شدت و با تمام توان به پیش می‌رود.

این نماینده مجلس در خاتمه از ارائه گزارش رئیس سازمان جغرافیایی در این جلسه خبر داد.
نظرات بینندگان