arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۶

رئیس شورای شهر مشهد: استاندار منشاء تجمعات مشهد را اعلام کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بعضی تحلیل‌ها و نظرات در مورد چگونگی شروع اعتراضات از مشهد وجود دارد که از استاندار انتظار داریم اطلاعات لازم را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای شهر مشهد: استاندار منشاء تجمعات مشهد را اعلام کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بعضی تحلیل‌ها و نظرات در مورد چگونگی شروع اعتراضات از مشهد وجود دارد که از استاندار انتظار داریم اطلاعات لازم را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حیدری در یازدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: نقش و جایگاه مردم در آموزه‌های دینی و قانون اساسی ما کاملاً روشن است. ما در سیره عملی امام (ره) در پذیرش رهبری جامعه، کاملاً نقش مردم را می‌بیبنیم. در اصول مختلف قانون اساسی، در مورد نقش و جایگاه مردم اصول کاملاً مشخصی وجود دارد.

وی با اشاره به اصول 6 و 27 و 59 قانون اساسی کشور، ادامه داد: این اصولِ تصریح‌شده در قانون اساسی، حاکی از این است که بر پایه اصل مردم‌سالاری دینی و شعارهای انقلاب، نقش، جایگاه و رأی مردم، اصول کاملاً اساسی است.

حیدری تصریح کرد: معتقدیم باید از همه تجربیات موفق بشری استفاده کنیم. یکی از این تجربیات تقویت نهادهای مدنی است. با تقویت نهادهای مدنی مطالبات و خواسته‌های مردم به کف خیابان کشیده نمی‌شود و در صورت گسترش نهادهای مدنی، مطالبات مردم به خشونت کشیده نمی‌شود؛ این امر هیچ تناقضی با آموزه‌های دینی ما ندارد.

وی با اشاره به تجمعات و اتفاقات روزهای اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: معتقدیم مضمن توجه به اصول مصرح در قانون اساسی، باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که مردم بتوانند دیدگاه‌ها و نگاه خود را از یک مسیر مسالمت‌آمیز و قانونی به مدیران جامعه برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: آنچه در سال‌های گذشته در کشورهای دنیا اتفاق افتاد، نشان می‌دهد تغییرهای سریع به نفع جوامع نیست و ما راهی جز پیوستن و توجه به این اصول اساسی نداریم و امیدواریم در این زمینه، هم دولت و هم ما، در شورای شهر نقش خود را ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اکنون زمان همدلی و اتحاد ملی و پیگیری خواسته‌ها از مراجع قانونی است. قطعاً آقای ترامپ و بن‌سلمان و عافیت‌طلبانِ خارج‌نشین نمی‌توانند دایه بهتر از مادر باشند.

حیدری افزود: در این وضع باید به دولت کمک کنیم تا شرایط سپری شود. بر اساس آمارهای جهانی دولت در آستانه شتاب اقتصادی است و با تدوین برنامه‌ها در راه رسیدن به رشد اقتصادی بالای پنج درصد است و امیدواریم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به شروع تجمعات و اتفاقات اخیر از شهر مشهد بیان کرد: بعضی تحلیل‌ها و نظرات در مورد چگونگی شروع اعتراضات از مشهد وجود دارد که از استاندار محترم به‌عنوان نماینده عالی دولت انتظار داریم، اطلاعات لازم را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

وی یادآور شد: یکی از آن مسیرهایی که مردم انتخاب می‌کنند حوزه مدیریت شهری است. مردم در انتخابات شهر و روستا با مشاهده دیدگاه‌های مختلف در یک انتخابات آزاد شرکت می‌کنند، لذا شورای اسلامی مشروعیت خود را از قانون دریافت می‌کند و حتماً انتخابی که صورت می‌گیرد بر مبنای تفاوت‌هایی است که مردم را به این جمع‌بندی می‌رساند که رای دهند یا رای ندهند. این تفاوت‌ها کاملاً در برنامه انتخابات مشهود بود.

حیدری گفت: ما متفاوتیم و باور داریم تقویت نهادهای مدنی و توسعه آن‌ها می‌تواند جامعه را ارتقاء دهد؛ لذا در این روش دیدگاه خود را بیان کردیم. ما متفاوتیم چون معتقدیم دختران و پسران جوان ما، در نشست‌ها و مجامع عمومی اگر کنار هم قرار بگیرند شئونات لازم را رعایت می‌کنند. ما متفاوتیم چون سرمایه‌گذار را زالوصفت نمی‌دانیم، بلکه مجاهدی می‌بینیم که برای ارتقای اقتصاد جامعه تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: ما متفاوتیم چون معتقد به رعایت حقوق شهروندی و حریم خصوصی اشخاص هستیم؛ ما متفاوتیم چون در شهر امام رئوف و مهربانی رواداری فرهنگی و دفاع از اقلیت‌های دینی و مذهبی را بر خود لازم می‌دانیم؛ ما متفاوتیم چون نیمی از پیکره جامعه را که زنان هستند را محدود نمی‌کنیم و به حقوق آن‌ها قائل هستیم؛ ما متفاوتیم، اما غیر و باطل نیستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این‌که «ما به اصول پایبندیم»، تصریح کرد: در جمع ما چهره‌های گران‌قدر و فداکاری چون دکتر ودیعی، جانباز انقلاب که پای خود را در جبهه‌های حق علیه باطل تا قیامت به امانت گذاشتند و آقای حسینی‌پویا که در کارون دل به دریا زدند و فرماندهانی همچون آقایان نوروزی و موحدی‌زاده وجود دارند. برادران و خواهرانی داریم که برادران خود را با دست خود به خاک سپردند و با آنان عهد بستند که پای آرمان‌هایشان بمانند. متخصصان و اساتیدی در جمع داریم که دل در گرو رشد و توسعه جامعه دارند و از افتخارات علمی جامعه دانشگاهی مشهد هستند. آقایان نگران نباشند، ما به این اصول معتقدیم، اما متفاوتیم و به این متفاوت‌بودن افتخار می‌کنیم.

برچسب ها: شورای شهر
نظرات بینندگان