arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۶

مدیر عامل اپل در سال 2017 چقدر درآمد داشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم کوک مدیر عامل اپل در سال 2017 مبلغ هنگفتی به عنوان دستمزد، پاداش و درصدی از سود ناشی از فروش محصولات این شرکت در بازارهای جهانی کسب کرد.

طبق گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادر، تیم کوک مدیر عامل اپل، بزرگترین شرکت تکنولوژی جهان مجموعا 12.8 میلیون دلار برای دستمزد، پاداش کار و 46 درصد از کل درآمد امسال شرکت را کسب کرد.

کوک به طور کلی 102 میلیون دلار در سال 2017 درآمد بدست آورد. از درآمدی که مدیر عامل اپل به جیب زده می توان چنین استنباط کرد که اپل توانسته تقریبا 60 درصد از سود ناشی از بازار گوشی های جهانی را که بیشتر شامل فروش آیفون های قدیمی بوده است، به خود اختصاص دهد.

با این تفاسیر، می توان انتظار داشت که شرکت اپل امسال 151 دلار بیشتر از سامسونگ (غول دوم عرصه تکنولوژی) به ازای فروش هر دستگاه تلفن همراه بدست آورده است.

جالب است بدانید اگرچه فروش تولیدات اپل برای این شرکت و تمام عوامل آن خبر خوشی به حساب می آید، اما از طرفی این موفقیت ممکن است امنیت تیم کوک را به عنوان مدیر عامل این شرکت به خطر بیاندازد، چرا که تیم کوک اکنون برای تمام سفرهای شخصی و تجاری باید از هواپیمای شخصی خود استفاده کند تا امنیتش حفظ شود.

لازم به ذکر است که کوک اولین مدیر عامل اپل نیست که از جت شخصی برای سفرهای هوایی استفاده می کند؛ استیو جابز مدیر عامل اسبق اپل هم از این امکانات شخصی بهره‌مند بود.

عوامل اجرایی برتر اپل نیز سال گذشته پاداشی بالغ بر یک میلیون دلار دریافته کردند که در کنار حقوق، سهام و پاداش درآمد هر یک از آن ها به 24.2 میلیون دلار می رسد.

اپل یکی از ثروتمندترین شرکت های دنیا محسوب می شود. این شرکت اکنون بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه دارد که در خارج از آمریکا نگه داری می شود.

منبع: کلیک

نظرات بینندگان