arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

ثبت‌نام اولین کاندیدای زن مسلمان در انتخابات روسیه / رقیب محجبه پوتین آمد

رسانه‌های روسیه گزارش دادند یک زن مسلمان نیز به فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری رقیب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در انتخابات ماه مارس این کشور اضافه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ثبت‌نام اولین کاندیدای زن مسلمان در انتخابات روسیه

رسانه‌های روسیه گزارش دادند یک زن مسلمان نیز به فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری رقیب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در انتخابات ماه مارس این کشور اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی، این کاندیدا به نام آینا گامزاتوا، یک خبرنگار زن مسلمان و همسر و مشاور مفتی اعظم جمهوری داغستان روسیه است.

او همچنین ریاست بزرگترین گروه رسانه‌ای مسلمان در روسیه را به عهده داشته و روز دوشنبه به عنوان کاندیدا نزد کمیته مرکزی انتخابات این کشور ثبت‌نام کرد.

او اواخر ماه دسامبر از سوی یک گروه محلی در جمهوری داغستان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب شد.

گامزاتوا همسر مفتی اعظم داغستان بوده و همچنین مشاور او در امور دولتی و روابط عمومی محسوب می‌شود.

این زن ۴۶ ساله ریاست چند سازمان خیریه را نیز به عهده دارد.

او به عنوان یک کاندیدای مستقل بدون پشتیبانی یک حزب ثبت‌نام کرده و به این ترتیب باید ۳۰۰ هزار امضا از سوی حامیانش در همه مناطق روسیه جمع آوری و ارائه کند.

این در حالی است که برحسب قانون در روسیه کاندیداهای احزاب حاضر در پارلمان مجبور به جمع آوری این امضاها نیستند و کاندیداهایی که مورد حمایت احزاب بدون نماینده در پارلمان قرار می‌گیرند هم باید ۱۰۰ هزار امضا جمع کنند.

گامزاتوا اولین کاندیدای ریاست جمهوری زن مسلمان در روسیه بوده و هنوز برنامه انتخاباتی خود را ارائه نداده است و صرفا بر مسائلی نظیر اتحاد و انسجام ملی تاکید کرده است.

با این حال او از سوی گروه‌های مسلمان در روسیه مورد حمایت قرار گرفته و حتی توجه برخی رسانه‌های بین‌المللی و رسانه‌های کشورهای دیگر را نیز جلب کرده است.

پیشتر یک زن روسی دیگر به نام "کسنیا سوبچاک" که ریاست نسخه روسی زبان یک مجله مد بین‌المللی را نیز به عهده دارد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری روسیه ثبت‌نام کرد.

فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری زن در روسیه علاوه بر وی شامل دیگر چهره‌ها و سیاستمداران شناخته شده و همچنین برخی کاندیداهای غیرمعمول از جمله یک اپراتور جرثقیل به نام ناتالیا لیسیت سینا می‌شود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری روسیه در تاریخ ۱۸ مارس برگزار شود.

نظرات بینندگان