arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد با ایده ی "اداره دنیا" راهی نیویورک شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایده جمهوری اسلامی ایران را در این حضور، اصلاح مدیریت ناعادلانه جهانی دانست.

به گزارش انتخاب ؛ احمدی نژاد گفت: ملت ایران که دارای ایده برای اداره دنیا و پیام برای ابنای بشر است باید در این مجمع، حضور فعال و اثرگذار داشته باشد و از مهم‌ترین برنامه‌های ما نیز حضور در این مجمع است.

رئیس جمهور دیدار با گروه‌های مختلف مردم امریکا، دیدار با ایرانیان، گفتگو با دانشجویان چند دانشگاه از طریق دستگاه‌های ارتباطی، حضور در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های اختصاصی با رسانه‌های موثر و گسترده در امریکا را از دیگر برنامه‌های خود در سفر به نیویورک اعلام کرد.

احمدی نژاد گفت: پس از سفر به نیویورک به منظور برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری به ونزوئلا خواهیم رفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه رابطه ایران و ونزوئلا رابطه ویژه‌ای است، افزود: آقای چاوز فردی انقلابی، شجاع و در پی عزت و استقلال این کشور و مبارزه با مستکبران است و ما همکاری‌های خوبی با این کشور داریم.

احمدی نژاد ادامه داد: طرح‌های مختلفی در این کشور در دست اجراست که در پی گسترش این روابط هستیم.

رئیس جمهور گفت: پس از ونزوئلا در پاسخ به سفر رئیس جمهور موریتانی به این کشور خواهیم رفت و پس از آن نیز به سودان سفر می‌کنیم که این سفر هم در پاسخ به سفر رئیس جمهور این کشور خواهد بود.

احمدی نژاد افزود: روابط ایران و سودان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال گسترش است و در بخش‌های علمی و فرهنگی نیز کارهای گسترده‌ای انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ادامه داد: در سفر به هر سه کشور درباره تحولات جهانی نیز گفتگو خواهیم کرد.

احمدی نژاد در آغاز این مصاحبه با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌ظاهر بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در جهان است، گفت: البته ایده سازمان ملل متحد یک دستاورد تاریخی و مرکزی است که همه ملت‌ها و دولت‌ها در فضای عادلانه در مورد مدیریت جهانی مشارکت کنند.

رئیس جمهور افزود: هرچند این ایده محقق نشده، اما اجتماع سالانه در مجمع عمومی جایگاهی است برای تصمیم‌گیری‌های مهم برای رتق و فتق امور دنیا.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
10
یا للعجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان