arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

فرماندار اهواز: مکان‌هایی که عاملان ناآرامی قصد به آتش کشیدنشان را داشتند بلافاصله خاموش شدند

فرماندار اهواز با تاکید بر غیرقانونی بودن تجمعات اخیر در اهواز گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی به اموال عمومی آسیبی وارد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار اهواز: مکان‌هایی که عاملان ناآرامی قصد به آتش کشیدنشان را داشتند بلافاصله خاموش شدند

فرماندار اهواز با تاکید بر غیرقانونی بودن تجمعات اخیر در اهواز گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی به اموال عمومی آسیبی وارد کند.

نبی‌اله خون‌میرزایی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تجمعات اخیری که در اهواز شکل گرفته از آنجایی که به صورت قانونی دعوت نشده و درخواست مجوز نداشته‌اند غیرقانونی محسوب می‌شوند و مسئولیت عواقب آن به عهده دعوت کنندگان خواهد بود.

خون میرزایی افزود: در کنار تجمعات غیرقانونی حرمت شکنی‌هایی صورت گرفته و رفتارهایی مانند شکستن شیشه بانکها، آتش زدن آنها و دیگر اموال عمومی مشاهده شده است.

وی بیان کرد: مقرر شد در مسیرهای اصلی و خیابان‌های اصلی شهر که مرکز تردد مردم و محل ارایه خدمات درمانی و... است تجمع را ممنوع کنیم تا زندگی عادی مردم به خطر نیفتد و بانک‌ها و مراکز حساس دچار مشکل نشوند.

***هدایت تجمعات اهواز از آنسوی مرزها
فرماندار اهواز افزود: از آنجایی که به نظر می‌رسد هدایت این نوع تجمعات خارج از مرز و با هدف تضعیف نظام صورت می گیرد از شکل گیری هسته‌های اولیه تجمع در سطح شهر جلوگیری به عمل می آید.

وی توضیح داد: جامعه تا حدی تحمل حرمت شکنی‌ها را دارد و از این بابت ما حتی از سوی مردم نیز تحت فشار قرار گرفته‌ایم چراکه مردم به این بی قانونی و بی حرمتی اعتراض کرده اند و خواهان این هستند که خودشان پاسخ عاملان ناآرامی را بدهند.

خون میرزایی افزود: ما مردم را دعوت به آرامش می‎کنیم زیرا نیروی انتظامی طبق وظیفه قانونی خود برخورد لازم را با این افراد می‌کند.

فرماندار اهواز اظهار کرد: هنوز فرصت جمع بندی خسارات مالی وارده وجود نداشته است اما به طور کلی خسارت‌ها جزیی بوده و مکان هایی که عاملان ناآرامی قصد به آتش کشیدنشان را داشتند به خاطر حضور آتشنشانی در محل بلافاصله خاموش شدند.

وی توضیح داد: متاسفانه این تجمعات موجب آسیب رسیدن به کار کسبه مرکز شهر نیز شد و آنها به شدت معترض هستند.

از پنج روز گذشته تجمعاتی در برخی شهرهای خوزستان مانند اهواز، ایذه، دزفول، آبادان، باغملک، ماهشهر و اندیمشک شکل گرفته و موجب وارد شدن خساراتی به اموال عمومی شده است.

برچسب ها: اهواز
نظرات بینندگان