arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

سرنوشت کشتی‌گیر پیشکسوتی که 2 بار با حریف اسرائیلی کشتی نگرفت

فرنگی‌کاری که دو بار در پیکارهای جهانی برابر حریفان رژیم صهیونیستی به روی تشک نرفته، هنوز هم در این رشته فعالیت دارد و مربی‌گری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرنگی‌کاری که دو بار در پیکارهای جهانی برابر حریفان رژیم صهیونیستی به روی تشک نرفته، هنوز هم در این رشته فعالیت دارد و مربی‌گری می‌کند.

میرکاظم فریدونی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: در پیکارهای کشتی نوجوانان و جوانان جهان که در ترکیه و یونان برگزار شدند، مقابل حریفان رژیم صهیونیستی به روی تشک نرفتم. در وزن 60 کیلوگرم پیکارهای نوجوانان جهان و در مصاف اول برابر حریف بلغارستانی به پیروزی رسیدم و دور دوم به حریفی از اسرائیل خوردم اما در پیکارهای جوانان برای کسب مقام سوم باید به روی تشک می‌رفتم که این کار را نکردم و چهارم شدم.

فریدونی یادآور شد: برای کشتی نگرفتن در این دو رویداد مهم، هیچ تجلیلی از من نشد، فقط یکی دو بار در روز قدس نام من را به عنوان کسی که حاضر نشده با حریفان اسرائیلی کشتی بگیرد، صدا زدند و حتی یک مصاحبه در این زمینه ندارم.

این مربی لرستانی افزود: از کشتی هیچ چیزی به من نرسید و بعد از رقابت در پیکارهای نوجوانان، جوانان و امید، یک بار در رده سنی بزرگسالان قهرمانی کشور کشتی گرفتم و بعد از آن در آزمون استخدامی بانک شرکت کردم که قبول شدم و الان هم در همان جا مشغول هستم.

فریدونی یادآور شد: در مجموع رقابت‌های داخلی 13 بار قهرمان شدم و می‌توانستم ادامه بدهم اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که مجبور شدم به دنبال استخدام و کار بروم.

وی با اشاره به اینکه در پلدختر مربیگری می‌کند، اضافه کرد: فرشاد بلفکه فرنگی‌کار تیم ملی را من به کشتی آوردم و مربی‌اش هستم. شاگردان زیادی دارم و همین که از منطقه محروم مثل پلدختر کسی را به تیم ملی بفرستی، هنر کرده‌ای و از این کار لذت می‌برم.

برچسب ها: کشتی فرنگی
نظرات بینندگان