arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۶

ایجاد اشتغال در فضای مجازی با سرمایه‌گذاری کمتر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز شاهد بودیم خدمات پایه‌ای در حوزه نرم افزار و سخت افزار بانک‌های کشور و سامانه‌های نظام حاکمیتی پولی کشور در شرکت خدمات انفورماتیک بر اساس نظام رگولاتوری بانک مرکزی ارائه می‌شود و نشانه‌ای از کارآمدی نظام بانکی و اداری کشور است.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه رییس جمهوری نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال از طریق فضای مجازی دارد، تصریح کرد: اشتغال در فضای مجازی با سرمایه گذاری کمتری ایجاد می شود و به همین دلیل مرکز توجه دولت قرار گرفته است و مطالعات گسترده ای انجام گرفته تا در ساختار شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی هم به اقتصاد دیجیتال بطور ویژه پرداخته شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک می توانند در تسریع در تنظیم سیاستها و مصوبات حوزه اقتصاد دیجیتال و جمع بندی مباحث مربوطه در کنار مرکز ملی فضای مجازی قرار گیرند.

فیروزآبادی به ظهور فین‌تک‌ها و برخی مباحث جدید پولی و مالی در دنیا همچون پول های رمزی اشاره کرد و بیان کرد: مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی می توانند در زمینه مطالعه و رصد تحولات ملی و بین‌المللی، نحوه تعامل با فین‌تک‌ها، سیاستگذاری ها، مباحث حقوقی، بهره برداری از فرصت های فضای مجازی و پیشبرد پروژه های کلان کشور در کنار یکدیگر قرار گیرند.
وی همچنین گفت: نظام تنظیم مقررات از مباحثی است که شورا در سالهای آینده به آن بطور گسترده خواهد پرداخت و ضروری است نظامی پیاده شود که تمام نظامات یادشده از مدل های مشابهی برخوردار شوند و کمیسیون ها و سازمانهای آنها از مدل همسانی پیروی کنند و نیز قدرت مقررات آنها مشخص و همسان باشد که به دلیل تجربه بانک مرکزی در تنظیم نظامات پولی و مالی کشور، امیدواریم در این رابطه به شورا کمک کند.

در بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی از شرکت خدمات انفورماتیک، حکیمی، معاون فناوری بانک مرکزی نیز حضور داشت که به ارائه توضیحاتی درباره سامانه‌های حاکمیتی بانک مرکزی و نقشه راه این بانک پرداخت.

در این بازدید جمعی از معاونان و مدیران مرکز ملی فضای مجازی نیز حضور داشتند که از نزدیک با دستاوردهای شرکت خدمات انفورماتیک در حوزه های حاکمیتی و رقابتی و برنامه های آتی این شرکت آشنا شدند.

فیروزآبادی در خاتمه افزود: برای مدیران وکارکنان شرکت خدمات انفورماتیک آرزوی توفیق می کنم و ان شاالله شاهد این باشیم که این شرکت با رعایت مصالح ملی در حوزه های نو پیشگام باشد.

نظرات بینندگان