arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰

آیت الله طبرسی: مسأله ولایت فقیه باید در کتب درسی گنجانده شود

آیت الله طبرسی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی هر روز با بهانه و توطئه‌ای جدید در پی خدشه‌دار‌کردن جایگاه ولایت فقیه هستند، گفت: شعاع وجودی ولایت فقیه تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله طبرسی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی هر روز با بهانه و توطئه‌ای جدید در پی خدشه‌دار‌کردن جایگاه ولایت فقیه هستند، گفت: شعاع وجودی ولایت فقیه تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان که در حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزارشد، با مهم ارزیابی‌کردن نقش مساجد، حسینیه و حوزه‌های علمیه در تاریخ اسلام‌ گفت: این مراکز وظیفه کار فرهنگی، دینی و مذهبی را برعهده دارند و ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی هستند.

وی، مسجد را یادگار رسول خدا دانست و با بیان این که این پایگاه دینی و معنوی در طول تاریخ اسلام همواره محلی برای تقویت معنویت بوده است، افزود: این نهاد معنوی وظیفه ترویج میراث گرانقدر انبیا و اولیای الهی را برعهده دارد.

مساجد همواره پایگاهی برای گسترش مفاهیم ارزشمند دینی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که علیرغم گذشت هزاران سال از ساخت مساجد و حسینه ها این مراکز دینی همچنان مرکزیت خود را حفظ کرده اند، بیان داشت: مساجد همواره پایگاهی برای بسط و گسترش مفاهیم ارزشمند دینی به شمار می رود.

مساجد، حوزه های علمیه و نماز جمعه آغازگر حرکت‌های مردمی در خاورمیانه

آیت الله طبرسی، مساجد و حوزه‌های علمیه را عامل مهمی در بیداری اسلامی در خاورمیانه دانست و خاطرنشان کرد: خیزش های مردمی که امروز در منطقه آغاز شده از مساجد، حوزه های علمیه و نماز های جمعه به وقوع پیوسته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، آغاز حرکت‌های اسلامی از سطح مساجد را یک ویژگی بارز و منحصر به فرد بیداری اسلامی در منطقه دانست و تصریح کرد: باوجودی همه توطئه و دشمنانی های نظام سلطه، اما نقش مساجد و حوزه های علمیه به نقش سرمنشأ حرکت های اسلامی حفظ شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که نخستین جرقه های انقلاب اسلامی ایران نیز از حوزه های علمیه و مساجد آغاز شد، گفت: حوزه علمیه و مساجد آغاز گر نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بوده اند.

نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بزرگ‌ترین سرمایه شیعیان

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که شیعه امروز از سرمایه بزرگی همچنون نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برخوردار است، افزود: دارا‌بودن این چنین گنجینه های بزرگی شیعیان را در مقایسه با دیگر ادیان متمایز کرده است.

درخشش امروز حوزه های علمیه مدیون جهاد علمی امام صادق و امام باقر(ع)

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران به نقش امام صادق و امام باقر(ع) در حفظ میراث پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: این دو امام همام غنابخش شیعیان بوده اند و امروز درخشش علوم اسلامی و حوزه‌های علمیه را مدیون تلاش‌های این دو بزرگوار هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام صادق و امام باقر(ع) یک انقلاب فرهنگی عظیمی را در جامعه شیعی ایجاد کردند، ادامه داد: امروز همه ما وظیفه داریم سرمایه های گرانقدری که از آن امامان همام به یادگار مانده را حفظ کنیم.

شیعه پشگام در فقه اکبر و اصغر

وی با بیان این هیچ مکتب و دینی در فقه اکبر و اصغر به اندازه شیعه حرف برای گفتن ندارد، افزود: شیعه با تلاش علما و فقهای بزرگ اسلام امروز از 52 کتاب فقهی بزرگ برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اقتدار امروز حوزه‌های علمیه نجف، قم، مشهد و دیگر استان های کشور را به برکت تلاش‌های امام محمد باقر و امام جعفرصادق(ع) دانست و تصریح کرد: امروز همه ما باید این عظمت را مدیون این امامان بزرگ باشیم.

وی، هدایت و ارشاد جامعه را مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت دانست و ادامه داد: امروز خلاصه کار روحانیت حرکت به سوی کمال و همچنین هدایت دیگران به سوی کمال است.

آیت الله طبرسی با بیان این که علوم دینی بر پایه فطرت است، ادامه داد: دین مبین اسلام از عالم تا خاتم یکی است و تنها برای یک زمان خاص نیست بلکه برای همه زمان‌ها است.

حوزه های علمیه پشتیبان فکری مساجد و حسینیه‌ها

امام جمعه ساری درادامه سخنان خود حوزه های علمیه را پشتیبان مسجد و حسینیه دانست و تصریح کرد: حوزه امروز باید پرورش وتربیت طلاب کارآزموده و با استعداد آنها را برای تبلیغ به سطح مساجد اعزام کند.

وی، روحانیت را وارث یک میراث هزار ساله معرفی کرد و با بیان این که تلاش این قشر تأثیرگذار جامعه باید در جهت حراست و پشتیبانی ازاین میراث گرانقدر باشد، گفت: امروز وظیفه روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است و باید دراین مسیر تلاش ها نیز بیشتر شود.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری ازسخنان خود با تأکید براین که امروز مسأله ولایت فقیه باید در تعلیمات آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: موضوع ولایت فقیه باید به عنوان یک درس در همه دوره‌ها به عنوان یک آموزه دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شعاع وجودی ولایت فقیه تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی هر روز با بهانه و توطئه ای جدید در پی خدشه‌دار‌کردن جایگاه ولایت فقیه هستند، گفت: شعاع وجودی ولایت فقیه تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست.

مسأله ولایت فقیه باید در کتب درسی گنجانده شود

وی با تأکید براین که مسأله ولایت فقیه باید در کتب درسی گنجانده شود، افزود: امروز باید موضوع ولایت مطلقه فقیه را از دوران مدرسه برای دانش‌آموزان به خوبی تبیین کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایان سخنان خود توجه به مسأله تهذیب نفس در حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: این موضوع باید در سطح مدارس علمیه بیشتر مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.
نظرات بینندگان