arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۶

مرکز آمار قوه قضائیه: تلگرام مخل امنیت ملی است

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: شبکه تلگرام به بستری برای آشوب و اغتشاش در کشور تبدیل شده بود و چاره‌ای جز فیلتر موقت تلگرام وجود نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز آمار قوه قضائیه: تلگرام مخل امنیت ملی است

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: شبکه تلگرام به بستری برای آشوب و اغتشاش در کشور تبدیل شده بود و چاره‌ای جز فیلتر موقت تلگرام وجود نداشت.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه امام خمینی(ره) که در سالن همایش این موسسه برگزار شد، با اشاره به ضرورت تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار کرد: با ایجاد و تقویت این شبکه‌ها می‌توانیم به دفاع از هویت و کیان انقلاب اسلامی بپردازیم.

وی ادامه داد: محققان و پژوهشگران حوزوی، حاملان فرهنگ انتظار هستند و آن‌ها باید مروج شبکه‌های اجتماعی داخلی همچون سروش باشند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: تلگرام 40 درصد از ترافیک اینترنت کشورمان را اشغال کرده، باید شبکه‌های بومی و اجتماعی که سرورشان در داخل ایران است، تبلیغ شوند.

شهریاری با اشاره به نقش شبکه تلگرام در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: این شبکه به بستری برای آشوب و اغتشاش در کشور تبدیل شده بود و چاره‌ای جز فیلتر موقت تلگرام وجود نداشت، البته برخی افراد در حاکمیت کشور اعتقادی به بستن کامل تلگرام ندارند، بهانه این افراد این است که نباید وارد حیطه مردم بشویم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: از یک سال پیش مدام هشدار دادم که تلگرام به مصیبت و آفتی برای جامعه و نظام اسلامی تبدیل شده است که باید برای مدیریت صحیح آن برنامه‌ریزی لازم توسط حاکمیت صورت بگیرد.

شهریاری با اشاره به تهدید و فرصت‌های تلگرام اظهار کرد: کسی منافع این شبکه اجتماعی را منکر نیست، اما نباید نسبت به آسیب‌های تلگرام غافل باشیم، شبکه‌های اجتماعی نباید بستری برای حرکت علیه منافع ملی و جولان ضدانقلاب باشد، تهدید و آسیب‌های تلگرام از منظر امنیتی و اجتماعی برای همه مشخص شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: شاهد ترویج مشاغل حرام، مواد مخدر، خشونت و هنجارشکنی در شبکه اجتماعی تلگرام هستیم، سرور این شبکه اجتماعی در خارج از ایران است و به همین دلیل مدیریت آن بسیار سخت است.

شهریاری با اشاره به شایعات منتشرشده در تلگرام اظهار کرد: اکنون مضحک‌ترین و سخیف‌ترین شایعات علیه شخصیت‌های کشورمان در کانال‌های تلگرامی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: مردم شریف ایران با وجود همه مشکلات از انقلاب، نظام اسلامی و مقام معظم رهبری دفاع می‌کنند، اما وضع به گونه‌ای شده است که یک جوان 20 ساله تحت تاثیر شایعات تلگرامی در خیابان‌ها شعارهای ساختارشکنانه می‌دهد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: شاهد تهدید شدن سبک زندگی در کشورمان از طرف شبکه‌های اجتماعی هستیم، اکنون عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن ضد اخلاقی از طریق تلگرام به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان کشورمان قرار می‌گیرد و این مساله یک آسیب فرهنگی بزرگ است.

برچسب ها: قوه قضاییه
نظرات بینندگان