arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۶

چین کمک نظامی به کره شمالی را تکذیب کرد

چین گزارش یک رسانه آمریکایی درباره اینکه پکن به طور محرمانه در حال تقویت دولت کره شمالی با کمک های مختلف مالی و نظامی است را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین کمک نظامی به کره شمالی را تکذیب کرد

چین گزارش یک رسانه آمریکایی درباره اینکه پکن به طور محرمانه در حال تقویت دولت کره شمالی با کمک های مختلف مالی و نظامی است را تکذیب کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا رسانه ای به نام 'فری بیکان' واشنگتن تصریح کرده است چین یک برنامه محرمانه و سری تهیه کرده است که بر اساس آن کمک های مالی، نظامی و تسلیحاتی در اختیار کره شمالی قرار می دهد.
این رسانه آمریکایی افزوده است چین با این کار می کوشد تا کره شمالی و حکومت این کشور را قوی تر کند و در این راستا مدل های جدید موشکی هم در اختیار این کشور می گذارد.
با این وصف 'گینگ شوانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن به خبرنگاران گفت تنها چیزی که می تواند در باره این گزارش بگوید اینکه دروغ محض است.
وی تصریح کرد هر کسی که اطلاعات محدودی هم در باره قضایا و تحولات مربوط به منطقه داشته باشد می تواند حدس بزند که این گزارش کاملا ساختگی و جعلی است.
این گزارش پس از آن منتشر می شود که آمریکا اعلام کرد چین در حال ارسال سوخت و نفت به طور محرمانه و از طرق مختلف برای کره شمالی است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در این هفته برای چندمین بار این گزارش ها را تکذیب کرد و گفت که کشورش تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی را با دقت مراعات می کند.
در همین حال کره جنوبی که پیشتر دو کشتی مظنون به ارسال نفت به کره شمالی را توقیف کرده بود می گوید بر اساس گزارش های دریافتی و تحلیل های آمریکا، کشتی های توقیف شده از سوی کره در روزهای اخیر، متعلق به چین است.
گزارش از قول منابع آمریکایی آورده است نفتکش های توقیف شده، حامل نفت برای کره شمالی بوده اند که نقض مقررات تحریم شورای امنیت علیه پیونگ یانگ محسوب می شود.
یکی از کشتی های توقیف شده پنج هزار و 100 تنی است که آمریکا در گزارشی آورده است این کشتی به شرکت کشتیرانی دالیان در شمال شرق چین تعلق دارد.
کشتی دیگر توقیف شده به نام 'لایت هاوس' که حامل 600 تن نفت پالایش شده برای کره شمالی بود و در کره جنوبی توقیف شد بر اساس این گزارش به شرکتی به همین نام در استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین تعلق دارد.

برچسب ها: کره شمالی
نظرات بینندگان