arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۶

وزیر ارشاد: مسئولان نیازمنند نقد هستند اما نباید به تهمت روی بیاوریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبریز را پیشران توسعه کشور دانست و گفت: افراط و تفریط ها در جامعه و ایجاد یاس و بدبینی برای انقلاب اسلامی خطر ساز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارشاد: مسئولان نیازمنند نقد هستند اما نباید به تهمت روی بیاوریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبریز را پیشران توسعه کشور دانست و گفت: افراط و تفریط ها در جامعه و ایجاد یاس و بدبینی برای انقلاب اسلامی خطر ساز است.

سید عباس صالحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تبریز پیشگام و پایتخت تشیع در ایران بود و تشیع کشور مدیون این شهر است، اظهار کرد: تبریز تنها یک شهر نیست و حتی یک کلان‌شهر نیز نباید تعریف کرد بلکه این شهر پیشران ایران اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تبریز پیشتاز اندیشه ناب دینی معاصر است، خاطر نشان کرد: علمای بزرگی همچون علامه طباطبایی، علامه جعفری و علامه امینی از این شهر برخاسته و معارف ناب دینی را بر اساس نیازهای زمان به جامعه ایرانی اسلامی منتقل کردند.

وی با تاکید بر اینکه نقطه آغازین حرکت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) از شهر تبریز آغاز شده است، گفت: تبریز پیشتاز شهادت و ایثار بوده و شهدای محراب افتخار این شهر هستند.

صالحی با اشاره به اینکه ما در آغازین مراحل ورود به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: از آنجایی که تبریز شهر قیام و حماسه است با این نماد شناخته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران اتفاقی کم‌نظیر و بی‌بدیل بود زیرا رژیم سلطنت را در یک قیام فراگیر فرو ریخت و نظام اسلامی را هم با وجود همه توطئه‌ها در طول چهل سال استوار نگه داشته است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ششم دی ماه، گفت: ایشان فرمودند که ملت ایران از هفت خوانی عبور کرد که ملت های دیگر از یک خوان آن هم نتوانستند عبور کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در هفت سال پیش موجی از انقلاب‌های عربی به راه افتاد که همگی یا ناکام مانده و یا پس از پیروزی دچار تجزیه شدند، افزود: تنها انقلاب اسلامی ایران است که رژیم سلطنتی را از بنیان برانداخت و آرزوی بازگشت آنها را به گور سپرد.

صالحی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی با وجود دسیسه‌ها و توطئه‌ها همچنان در اوج اقتدار است و باید هوشیاری خود را حفظ کند.

وی اظهار کرد: آن چیزی که باعث سلامتی و پایداری انقلاب است، رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، عمق اعتقادات مذهبی و ملیت ‌خواهی و هوشیاری و بصیرت ملت ایران در این چهل سال است.

صالحی با استناد به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه راست‌روی افراطی و چپ‌روی افراطی گمراهی است و راه راست، راه الله است، افزود: حوزه‌های مختلفی برای افراط‌ ها و تفریط‌ ها دیده می‌شود که موضوع اول نقد است که باید نقد، مسئولانه و به دور از تهمت و لجن پراکنی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نقد آزادانه و منصفانه شعار انقلاب اسلامی است، گفت: نقدی که به خاطر منافع شخصی نبوده و شرایط را در نظر بگیرد، نقد اصلی و سازنده است.

وی خاطر نشان کرد: انقلابی بودن مهم است نه انقلابی‌گری؛ در این سال‌ها و در روند انقلاب برخی گام به گام از آرمان‌های انقلابی فاصله گرفته و پایدار به شعار انقلاب نبودند، از آن طرف افرادی نیز انقلابی‌نما شده و با شعارهای نقادانه می‌کوشند وحدت نظام را مخدوش کنند.

صالحی افزود: موفقیت در مسیر انقلاب ماندن است و معیار انقلابی ماندن پایبندی به دین، اخلاق و ارزش‌های انقلاب است و اگر فرد یا افرادی از یکی از این قواعد فاصله می‌گیرد، انقلابی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان نیازمند نقد هستند ولی در این حوزه نیز باید از افراط و تفریط بپرهیزیم، مسئولان را غیرقابل انتقاد نمی‌دانم اما نباید به تهمت روی بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه دین به ما اجازه نمی‌دهد به یک برادر مسلمان خود نسبت‌های ناروا داده و تهمت بزنیم، گفت: آنچه که می‌تواند جامعه را متلاطم کند، این است که مردم جامعه اسلامی نسبت به مسئولان خود بی‌اعتماد شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هم مسئولان و هم مردم نباید خوش‌باور و یا بدبین به مسیر و جریان انقلاب باشند چرا که هر دو آفت پیشرفت است.

وی ادامه داد: نگاه رهبری و جان‌مایه سخنان ایشان این است که ما واقعیت‌ها را دیده و انکار نکنیم ولی امیدوار بوده و آن را در جامعه بپراکنیم.

صالحی افزود: آنچه که در این روزها اتفاق افتاد و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفت، بروز افراط ‌ها و تفریط ‌ها بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اتفاقات و توطئه‌ها در طول این سال‌ها تجربه‌های زیادی به ما داده است، مردم هوشیار تبریز نشان دادند که این اتفاقات را از تهدید به فرصت تبدیل کرده و این فرصت‌سازی در سایه بصیرت‌افزایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در مراسم پیش آغاز رویداد تبریز 2018 به تبریز سفر کرده است.

برچسب ها: وزیر ارشاد
نظرات بینندگان