arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

حاشیه‌های نشست خبری لاریجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست خبری امروز رئیس قوه مقننه با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز اولین نشست خبری خود در سال جاری را با حضور حدود 250 خبرنگار، عکاس و تصویر بردار داخلی و خارجی برگزار کرد.

نشست خبری امروز لاریجانی با حاشیه‌های نیز همراه بود.

* نشست خبری لاریجانی با 15 دقیقه تاخیر و ساعت 14:15 دقیقه و با توضیحات لاریجانی در مورد اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین شروع شد.

* خبرنگار شبکه خبر اولین خبرنگاری بود که سؤال خود را از رئیس قوه مقننه مطرح کرد و خبرنگار نسیم هم آخرین خبرنگاری بود که 3 سؤال پی در پی از رئیس قوه مقننه پرسید.

* همزمان با پاسخ لاریجانی به سوال اولین خبرنگار بلندگو شروع به سوت کشیدن کرد که لاریجانی نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و گفت که مشکل بلندگو هنوز حل نشده.

* لاریجانی خطاب به شخصی که اظهارات یکی از خبرنگاران خارجی را ترجمه می‌کرد و به آرامی هم سخن می‌گفت اظهار داشت: شما ظاهرا فقط خودتان متوجه می‌شوید که چه می‌گویید.

* مردوخی که پای ثابت تمام نشست‌های خبری است امروز هم طبق روال گذشته در نشست لاریجانی حضور داشت. وی در سؤال خود به سخنان رهبری مبنی بر شیطنت کشورهای استکباری اشاره کرد و از لاریجانی خواست که موضع خود را در قبال مسائل فلسطین را بگوید که لاریجانی هم در پاسخ به وی گفت: من به این مسئله اشاره کردم ولی شما این مسائل را با صدای بلند گفتید.

* مردوخی در سؤال دیگر خود خواستار رسیدگی به جرائم مفسدین اقتصادی شد و گفت: پرونده‌هایی مانند پرونده بیمه ایران و نیز پرونده‌هایی در شهرداری و بانک‌ها وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود، اگر پرونده‌های گذشته رسیدگی می‌شد اختلاس اخیر پیش نمی‌آمد.

* طبق معمول مردوخی در نشست امروز هم شعر خوانی کرد و این بار پایان بخش سخنان وی قرائت یک بیت شعر بود؛ بعد از شعر خوانی مردوخی حاضرین در سالن یک صدا وی را تشویق کردند و برای شعر وی "به به" گفتند که این مسئله خنده لاریجانی را در پی داشت.

* لاریجانی در بخشی از سخنانش در خصوص موضوع اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت که نباید این مسئله را سیاسی و به دعواهای حیدری و نعمتی مربوط کرد.

* زمانی که خبرنگار فارس برای لاریجانی آرزوی سلامتی کامل کرد لاریجانی گفت که شما دعا کنید سلامتی کامل حاصل شود؛ (رئیس قوه مقننه چندی پیش بر اثر کسالت در خانه استراحت می‌کرد.)

* خبرنگار روزنامه مردم سالاری در ابتدای سخنان خود خطاب به لاریجانی گفت شما خون به دل سؤال کنندگان از رئیس جمهور کردید و آقای کواکبیان هم یکی از این سؤال کنندگان است. این سخن خبرنگار مردم‌سالاری واکنش رئیس مجلس را در پی داشت به طوری که لاریجانی خطاب به وی گفت شما هم مثل آقای کواکبیان شعار زیاد می‌دهید.

* زمانی که خبرنگار روزنامه اعتماد خواستار طرح 2 سؤال با استناد به این موضوع که رسانه‌های اصلاح طلب کم هستند، شد لاریجانی به وی گفت شما اصلاح‌طلبان را دوبل حساب کردید.

* زمانی که تعداد سؤال کنندگان خانم بیشتر از آقایان شد لاریجانی با خنده گفت بیشتر خانم‌ها سؤالات را می‌پرسند گویا بانوان جمعیت بیشتری دارند.
 
* هنگامی که یکی از خبرنگاران 2 سؤال یکی در خصوص مترو و دیگر در خصوص حضور لاریجانی در انتخابات آینده را از وی پرسید لاریجانی به وی گفت که شما سؤالات غیر همسنگ می‌پرسید.

* لاریجانی همچنین در پاسخ به این خبرنگار گفت در حال فکر هستم که می‌خواهم از کجا کاندید شوم و هر وقت به نتیجه رسیدم به شما اطلاع می‌دهم.

* هنگامی که خبرنگار نسیم با این توجیه که آخرین خبرنگار است 3 سؤال پی در پی را از لاریجانی مطرح کرد رئیس مجلس خطاب به وی گفت که چون خبرنگار آخر هستید 10 سؤال دیگر هم بپرسید.

* لاریجانی در این نشست به سؤالات 41 خبرنگار داخلی و خارجی پاسخ داد که اکثر این خبرنگاران نیز 2 سؤال را از رئیس قوه مقننه می‌پرسیدند.
نظرات بینندگان