arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۶

هاشمی: کلیات طرح جدید ترافیک مورد تایید شوراست / 500 تا 600 کارت شناور طرح ترافیک به صورت غیرقانونی در اختیار برخی افراد بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود بیش از 120 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک گفت: در حال حاضر متاسفانه تعداد ورودی‌های خودرو به محدوده طرح ترافیک بسیار افزایش پیدا کرده که در طرح جدید تلاش خواهیم کرد تعداد این ورودی‌ها کاهش پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هاشمی: کلیات طرح جدید ترافیک مورد تایید شوراست / 500 تا 600 کارت شناور به صورت غیرقانونی در اختیار برخی افراد بود /

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود بیش از 120 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک گفت: در حال حاضر متاسفانه تعداد ورودی‌های خودرو به محدوده طرح ترافیک بسیار افزایش پیدا کرده که در طرح جدید تلاش خواهیم کرد تعداد این ورودی‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص طرح ترافیک جدید گفت: طرح ترافیک فعلی تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت اما بیش از 20 سال است که طرح ترافیک فعلی در حال اجرایی شدن است. در ابتدای این طرح تنها 20 هزار خودرو اجازه ورود به محدوده طرح را داشتند و 4000 خودرو نیز می‌توانستند به صورت روزانه مجوز ورود به طرح ترافیک را خریداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 100 هزار خودرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند به همین دلیل آلودگی هوای شهر تهران کاهش نمی‌یابد و عملا گویی طرح ترافیک اجرا نمی‌شود. در حال حاضر به همه کارت ورود به محدوده طرح ترافیک داده‌ایم و از سوی دیگر درآمدی نیز نصیب شهرداری تهران نمی‌شود چرا که تورم بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در طرح ترافیک جدید ورودی به محدوده طرح ترافیک را کاهش دهیم، در گذشته 20 هزار خودرو برای ورود به طرح می‌آمدند که امروز به 120 هزار خودرو افزایش پیدا کرده است. لذا نیاز است که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که در این بازه زمانی چرا ورود به طرح اینقدر افزایش پیدا کرده است.

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ممنوعیت طرح‌های شناور نیز گفت: صدور مجوزهای شناور اقدام مناسبی بود اما متاسفانه به صورت مناسب از آن استفاده نمی‌شد به شکلی که کارت‌های شناور به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار گرفته بود که نهایتا مجوز آن لغو شد.

وی تاکید کرد: 500 تا 600 کارت به صورت غیرقانونی در اختیار برخی افراد قرار داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هنوز به صورت رسمی طرح ترافیک جدید به تصویب نرسیده و در این مسیر معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تلاش می‌کند مصوبات لازم را بگیرد. بی تردید وقتی طرحی جدید می‌خواهد آغاز بشود پرسش و پاسخ و نظرات مختلف نسبت به آن مطرح می‌شود. طرح جدید ترافیک به شورای ترافیک تهران ارسال شده است و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز تلاش می‌کند آن را به تصویب برساند.

وی افزود: باید مسیرهای قانونی برای تصویب این طرح طی شود و شورای شهر تهران و شورای ترافیک تهران باید طرح جدید را به تصویب برسانند تا اجرایی شود. در جلسه هم اندیشی امروز نیز توضیحاتی توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه شد. البته کلیات این طرح مورد تایید شوراست، اما در جزئیات آن همچنان باید مسائل مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

هاشمی درباره تصویب طرح دو فوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی پارک حاشیه‌ای شهر تهران گفت: پارک‌های حاشیه‌ای در کشورهای توسعه یافته ساماندهی دقیقی دارند اما در حال حاضر پارک‌های حاشیه‌ای در شهر تهران وضعیتی نامناسب و به نوعی هر کی، هرکی هستند. افرادی ساعت‌ها ماشین خود را در حاشیه خیابان پارک می‌کنند و عصر بدون پرداخت هزینه خودروی خود را می‌برند. ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوای شهر تهران شود و بی تردید موضوع پراهمیتی است. بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران شهرداری را ملزم به ارائه لایحه‌ای در خصوص ساماندهی فضای پارک‌های حاشیه‌ای کرد که نهایتا این طرح با 15 رای موافق به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

برچسب ها: محسن هاشمی
نظرات بینندگان