arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۶

تهیه طرحی دو فوریتی برای لغو مصوبه افزایش تعرفه خودروهای وارداتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از تهیه طرحی دو فوریتی توسط تعدادی از نمایندگان برای لغو مصوبه افزایش تعرفه خودروهای وارداتی خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت وگو با خانه ملت، از تهیه طرحی دو فوریتی توسط تعدادی از نمایندگان برای لغو مصوبه افزایش تعرفه خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: در حال تهیه طرحی دو فوریتی برای بررسی در صحن مجلس برای لغو مصوبه افزایش سرسام آور تعرفه واردات خودرو هستیم که این افزایش تعرفه هیچ توجیهی ندارد.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی می گویند که با افزایش تعرفه به دنبال جلوگیری از خروج ارز از کشور هستند، افزود: از زمانی که قیمت خودرو پایین بوده و اکنون که قیمت آن به دلیل انحصار در واردات افزایش یافته هیچ تاثیری در واردات احساس نشده است و ارز همچنان از کشور خارج می شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو برای گروه خاصی رانت ایجاد می کند، ادامه داد: ما اصرار داریم که حتی برای خودروهای هیبریدی بسته های تشویقی در نظر گرفته شود نه اینکه در شرایط آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی جلوی واردات خودروهای هیبریدی گرفته شود.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حتی خودروهای غیرهیبریدی که وارد کشور می شوند مصرف سوخت آنها پایین است و با توجه به کاتالیزورهایی که در مصرف سوخت وجود دارد، سوخت را ناقص منتشر نمی کنند و سبب آلودگی شدید هوای کشور و کلانشهرها نمی شوند.

نظرات بینندگان