arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۶

پیروانی: طارمی می‌توانست "فردین" پرسپولیس شود/ ماجرای منشا و احمدزاده خانوادگی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید قرار نبود منشا و احمدزاده با یک اشتباه از تیم کنار گذاشته شوند.

افشین پیروانی در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس درباره حضور منشا و احمدزاده و غیبت مهدی طارمی، اظهار کرد: اتفاق رخ داده بین منشا و احمدزاده یک بحث خانوادگی بود که در همه جای دنیا رخ می‌دهد. بحث این طور بود که ابتدا به کمیته‌ انضباطی بروند و ماجرای این دو با روبوسی و عذرخواهی حل شد و آنها آن را به طور مکتوب اعلام کردند. در کمیته‌ انضباطی هم ابراز پیشمانی کردند. آنها اشتباهشان را قبول کردند و کمیته‌ انضباطی باشگاه هم رای خودش را صادر کرد. امروز (دوشنبه) هم به تمرین آمدند. قرار نبود که با یک اشتباه این دو بازیکن را کنار بگذاریم.

او افزود: ماجرای درون خانوادگی در همه جا وجود دارد اما برای پرسپولیس بیشتر منعکس می‌شود. دلیل آن هم این است که پرسپولیس یک تیم پر طرفدار است. ان‌شاء‌الله دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد و دوستی حاکم بر تیم می‌شود. طارمی هم چند روز است که به تمرین نمی‌آید و به صورت کتبی اعلام کرده که شرایط ماندن در ایران را ندارد. آن طور که شنیدیم امروز یا فردا از ایران می‌رود. البته کسی هم خبر ندارد. من به عنوان یک پرسپولیسی از او تشکر می‌کنم. او در این چند سال به پرسپولیس خدمت کرد و توانست آقای گل لیگ برتر شود. پرسپولیس همه جوره پیشنهاد ماندن در پرسپولیس را به او داد اما طارمی تصمیم به رفتن گرفته بود و آن را به صورت کتبی اعلام کرد. وقتی خودش علنی می‌گوید که در سال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌خواهد به کشورهای خارجی برود نمی‌توان جلوی او را گرفت. او ابتدا به ما گفته بود که به اروپا می‌رود اما ناگهان بحث کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح شد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس ادامه‌ داد: باشگاه و کادر فنی و حتی بازیکنان دوست داشتند که طارمی در کنار تیم باشد اما خودش تصمیم گرفت برود. برخی می‌گفتند باید او را محروم کنیم اما تصمیم گیری را به باشگاه سپردیم. فکر نمی‌کنم قشنگ بود که ما با او وارد دعوا شویم. ان‌شاء‌الله هر جا که هست موفق باشد و به عنوان بازیکنی که در جام جهانی می‌خواهد بدرخشد موفقیت کسب کند. هواداران بدانند که باشگاه و کادر فنی تمام تلاششان را برای ماندن طارمی انجام دادند.

پیروانی ‌اضافه کرد: من فکر می‌کنم او از ته دل می‌خواست از پرسپولیس برود. چند ماه از قراردادش باقی‌ مانده ولی حتی به تمرین هم نمی‌آید. فکر می‌کنم ماندن او نه به نفع خودش بود و نه به پرسپولیس کمک می‌کرد. هر جا که هست برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به صحبت‌های چند روز اخیر مبنی بر اعمال فشار از سوی پرسپولیس برای محروم کردن جپارف، اظهار کرد: همه این جا اعلام می‌کنم که در چند روز اخیر دوستان تیم رقیب در اینستاگرام الفاظی را به کار برده‌اند که من ندیده بودم. من آنها را به دل نمی‌گیرم. من به عنوان مدیر تیم فوتبال پرسپولیس وظیفه خودم می‌دانم که از تیمم دفاع کنم. من می‌توانم سکوت کنم و حاشیه امنیت بالایی داشته باشم اما این کار را نمی‌کنم. من هر چه که ببینم می‌گویم و از تیم دفاع خواهم کرد. تلاش من این است که اگر حقی از پرسپولیس می‌خواهد ضایع شود، از آن جلوگیری کنم. من اسم تیم رقیب را نمی‌آورم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

او افزود: برانکو در مصاحبه‌اش گفت‌ که چرا دو تیم استراحت داشته باشند، باید چهار تیم استراحت داشته باشند. اشلی یانگ در یک دیدار به دروازه‌بان حریف ضربه‌ای وارد کرد و کمیته‌ انضباطی بدون این که از او توضیح بخواهد، او را سه جلسه محروم کرد. کمیته‌ انضباطی جپارف را بخواهد که چه چیزی را توضیح بدهد؟ مگر می‌شود کسی در کمیته‌ انضباطی بگوید که من عمدا ضربه‌ام را وارد کرده‌ام. فکر می‌کنم که کمیته‌ انضباطی خیلی زودتر باید به این موضوع ورود می‌کرد. توقع من این است که خیلی با قدرت‌تر ورود کند. باید آرا خیلی سریع‌تر اعلام شوند. خدا را شکر ما در صدر جدول رده‌بندی هستیم و وضعیتمان خوب است و ان‌شاء‌الله قهرمان لیگ برتر می‌شویم. دلیلی ندارد که به رقبا کنایه بزنیم اما دوستان از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که روح فوتبال آسیب می‌بیند. اگر جپارف را محروم نکردند برای ما مهم نیست. اگر بازیکن حریف محروم شود چه فرقی برای ما می‌کند.

او افزود: هواداران پرسپولیس، بزرگ هستند و اگر اذیت‌شان نکنند واکنشی نشان نمی‌دهند. مطمئنا اگر دو بازی قبل ما دچار مشکل شدیم، به خاطر مشکلات قبل از آن بوده است. بازی گذشته با تساوی از زمین بازی خارج شدیم، حضور هواداران قطعا روی بردنمان تاثیرگذار بود. من خواهشی از هواداران دارم. من به عنوان یک برادر خواهش می‌کنم که نسبت به تشویق تیم‌مان یک‌دل باشیم چون ما قهرمان هستیم و اکثر تیم‌ها تلاش می‌کنند ما را از بالا به پایین بکشند.

پیروانی در خصوص داوری بازی‌های لیگ برتر تصریح کرد: من هنوز که هنوز است در ایران نفهمیدم قانون هند، برخورد توپ به دست است یا دست به توپ؟ من اعتقاد دارم که در بازی با نفت، مدافع نفت هند کرد و داور باید برای ما پنالتی‌ می‌گرفت. حالا اگر ما حرفی زده‌ایم آقایان از کمیته‌ داوران جوابیه صادر می‌کنند. با هم با احترام صحبت کنیم نه این که به یکدیگر بی‌احترامی کنیم. این که تشخیص من این است و بقیه مسائل برای من مهم نیست که جواب نمی‌شود.

او افزود: من تنها نظرم را به عنوان مدیر تیم فوتبال پرسپولیس می‌گویم. ما اعتقاد داشتیم در این بازی باید پنالتی‌ به نفع ما می‌گرفتند و از کمیته‌ انضباطی سوال کردیم. آنها هم باید یک جواب منطقی به ما می‌دادند اما عکس‌العمل‌های آنها قشنگ نبود. باید یک مقدار ادب و اخلاق در تیم‌ها حاکم باشد. بازیکن در سرما و گرما زحمت می‌کشد پس می‌خواهد حقش را بگیرد. ما شاید یک بازی را هم باختیم اما اگر آن بازی را که شکست خوردیم به خاطر اشتباه‌های داوری باشد قطعا به تیم فشار خواهد آمد. دوستان هم که نشسته‌اند تا سریعا حمله کنند.

مدیر پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا سیاست مدیران پرسپولیس سکوت در مقابل اتفاقات رخ داده است؟ گفت‌: صفر تا ۱۰۰ مسائل فنی در اختیار برانکو ایوانکوویچ است و صفر تا ۱۰۰ مسائل خارج از زمین بر عهده من. کارهای مدیریتی هم به گرشاسبی و هیات مدیره باشگاه برمی‌گردد. قرار شده من درباره بحث‌های جاری درباره محرومیت، کمیته‌ انضباطی و ... صحبت کنم. اگر هم سکوت کردیم بنا بر سیاست باشگاه است. اگر محدودیتی هم درباره روابط عمومی باشگاه ایجاد شده به خاطر درخواست ما بوده است. هواداران این را بدانند که ما تمام وقت از تیم حمایت می‌کنیم. خیلی از هواداران می‌گویند که چرا به کمیته‌ انضباطی اعتراض کردید و پرسپولیس را نبخشیدند. ما تنها اسناد و مدارک می‌فرستیم و در ادامه‌ تصمیم گیری آن با کمیته‌ انضباطی است. کمیته‌ انضباطی یک کمیته‌ مستقل است و قرار است که نظم و انضباط را حاکم کند. هیچ کس نباید به خودش اجازه دهد که در حکم کمیته‌ انضباطی دخالت کند.

مدیر پرسپولیس درباره دیدار استقلال و تراکتورسازی، تصریح کرد: صحبت من این است که باید در فوتبال بحث جوانمردی پر رنگ‌تر شود. بازیکنان ما توجیه هستند که باید نظم و انضباط را رعایت کنند اما درباره اتفاقاتی که در سکوها رخ می‌دهد کمیته‌ انضباطی باید ورود کند. من به طرفداری از هواداران گفتم که ما نجیب‌ترین هواداران را داریم. خواهش من این است که اجازه ندهند یکسری تماشاگرنما به فوتبال ما آسیب بزنند. مطمئن باشید که کمیته‌ انضباطی به این ماجرا ورود می‌کند.

افشین پیروانی هم‌چنین با بیان این که جوانمردی در فوتبال فراموش شده است، افزود: همه بازیکنان به نظم و انضباط توجیه هستند اما اتفاقاتی که در سکوها می‌افتد دست ما نیست با این حال باز هم از هواداران می‌خواهم اجازه ندهند یک سری تماشاگرنما مشکل ایجاد کنند. مطمئنا کمیته انضباطی نیز با قدرت ورود خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد اتفاقاتی که هفته گذشته افتاد دوباره در فوتبال ما تکرار شود.

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره در جریان نبودن باشگاه پرسپولیس از جدایی مهدی طارمی توضیح داد: ما نگفته‌ایم مهدی فرار کرده و نیامده است. او عضو تیم پرسپولیس بوده و به ما نامه کتبی داده و گفته نمی‌توانم در ایران بازی کنم. به زور هم نمی‌توانیم بازیکن را نگه داریم. طارمی باید برای بازی کردن ابتدا تمرین کند تا آماده شود بنابراین نمی‌توانیم او را تحت هر شرایطی حفظ کنیم. این طور نیست که بخواهیم اعلامیه دهیم و گم شده را پیدا کنیم. طارمی ابتدا گفته بود می‌خواهد به اروپا برود اما به یک‌باره بحث قطر مطرح شده است اما چند روزی است که از او اطلاعی نداریم و باید برای گرفتن ITC به باشگاه مراجعه کند. با این حال مهدی حداقل دو سال در اوج برای این باشگاه زحمت کشیده و من دلم می‌خواست در پرسپولیس بماند. حداقل به خاطر ۴ ماهی که محروم بود، به مدت یک سال در پرسپولیس می‌ماند تا تبدیل به فردین مجموعه شود اما الان که تصمیم به رفتن گرفته است نمی‌توانیم او را با زور نگه داریم. در مجموع مهدی باید جوابگوی همه اتفاقات باشد و درباره‌اش توضیح دهد.

او درباره وضعیت نوراللهی نیز تصریح کرد: با توجه به قول‌هایی که داده شده فکر می‌کنم مشکل احمد همین روزها حل شود.

پیروانی در مورد جریمه احمدزاده و منشا گفت: چیزی که من از روبوسی این دو بازیکن دیدم موضوعی نیست که بخواهد اشد مجازات داشته باشد اما اختلافات درون خانوادگی همه جا هست. در پرسپولیس اصحاب رسانه زحمت می‌کشند و پوشش می‌دهند اما در بعضی تیم‌ها ممکن است اصلا رسانه‌یی نشود. دوستی و رفاقت رمز موفقیت است و همه باید دست به دست هم بدهیم. امیدوارم احترام‌ها رعایت شود و این که در تیم‌های دیگر افرادی از پرسپولیس اسم می‌برند جالب نیست. این که سرمربی ما در مورد تیم حریف صحبت کرد هدفش تخریب نبود. هر کسی به خودش اجازه ندهد در مورد هر تیمی صحبت کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان