arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۶

عذرخواهی آمریکا از ژاپن بخاطر حوادث اوکیناوا

در پی سانحه هوایی در اوکیناوا، توکیو امروز(سه‌شنبه) از دولت آمریکا خواست تا اقدامات امنیتی درباره فعالیت‌های نظامی خود در ژاپن را افزایش دهد. دولت آمریکا هم بابت یکسری رخدادهای هوایی اخیر در منطقه از توکیو عذرخواهی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عذرخواهی آمریکا از ژاپن بخاطر حوادث اوکیناوا

در پی سانحه هوایی در اوکیناوا، توکیو امروز(سه‌شنبه) از دولت آمریکا خواست تا اقدامات امنیتی درباره فعالیت‌های نظامی خود در ژاپن را افزایش دهد. دولت آمریکا هم بابت یکسری رخدادهای هوایی اخیر در منطقه از توکیو عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرود اضطراری هلی‌کوپتر آمریکایی و یکسری سوانح هوایی مربوط به نیروی هوایی ارتش آمریکا در اوکیناوا واقع در جنوب ژاپن باعث شده است تا مقام‌های دولت توکیو نسبت به حمل و نقل هوایی ارتش آمریکا در این منطقه استراتژیک ابراز نگرانی کرده و از دولت واشنگتن بخواهند تا اقدامات امنیتی اتخاذ کند.

در همین حال وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای ژاپنی خود از حوادث پیش آمده عذرخواهی کرد.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن در یک نشست خبری گفت که با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا تلفنی صحبت کرده و از وی خواسته است تا مانع اتفاقات مشابه شود.

وی ادامه داد: ما از دولت آمریکا می‌خواهیم تا اقدامات امنیتی بیشتری بیندیشد. من نگرانی‌های موجود را به ماتیس اعلام کرده و امیدوارم اقدامات لازم انجام شود.

یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن نیز با تکرار نگرانی‌های موجود در یک نشست خبری اعلام کرد، همکاری دفاعی ژاپن و آمریکا اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد اما تداوم این همکاری در گرو اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر از سوی آمریکا است. این رخدادهای هوایی که نگرانی‌های زیادی را برای ساکنان محلی اوکیناوا به وجود آورده نباید مجددا تکرار شود.

در روز ۷ دسامبر، پس از پرواز یک هواپیمای آمریکایی بر فراز مهدکودکی در گینوا، یک شیء استوانه‌ای شکل از این هواپیما روی پشت‌بام این ساختمان افتاد.

چند روز پس از این اتفاق نیز پنجره یک هلیکوپتر آمریکایی در حین پرواز بر فراز یک مدرسه راهنمایی در نزدیکی پایگاه هوایی سقوط کرد. این قطعه هلیکوپتر به وزن ۷.۷ کیلوگرم در حالی در حیاط این مدرسه سقوط کرد که حدود ۵۰ دانش‌آموز در آن بازی می‌کردند. این حادثه موجب آسیب دیدن یک دانش‌آموز شد.

ناوگان هلیکوپترهای ترابری آمریکا، سال‌ها است که موجب ناآرامی همسایگان پایگاه این کشور در ژاپن شده است. در اوت ۲۰۰۴ نیز یک هلیکوپتر آمریکایی به ساختمانی در دانشگاه بین‌المللی اوکیناوا برخورد کرد. تحقیقات صورت گرفته در خصوص این حادثه نشان داد که این اتفاق بر اثر مشکلات فنی بالگرد رخ داده است.

علاوه بر سوانح هوایی مربوط به نیروهای آمریکایی مستقر در اوکیناوا یکسری جرائم دیگر از سوی سربازان آمریکایی شامل تجاوز، اقدامات خصمانه و رانندگی در حالت مستی علیه ساکنان اوکیناوا صورت گرفته است و این اقدامات باعث شده تا تظاهرات گسترده‌ای در این استان ژاپن علیه حضور نیروهای آمریکایی صورت بگیرد.

نظرات بینندگان