arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

کوچک زاده: من از اول موافق مجازات مفسدان اقتصادی بودم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تکذیب خبر منتشر شده از قول وی در برخی از رسانه ها گفت: بنده از اول موافقان اعلام جرم، محاکمه و مجازات مفسدان اقتصادی هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تکذیب خبر منتشر شده از قول وی در برخی از رسانه ها گفت: بنده از اول موافقان اعلام جرم، محاکمه و مجازات مفسدان اقتصادی هستم.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، مهدی کوچک زاده در جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: تذکر بنده مربوط به عمل خلافی است که مستمراً در حال تکرار بوده و مربوط به جلوگیری نشدن از سوی مجلس است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به ماده ۱۰۳ تبصره ۲ آئین نامه مجلس گفت: این ماده اظهار می دارد، تشخیص رفع شرایط اضطراری برای انتشار مذاکرات و مصوبات جلسات غیرعلنی برای اطلاع عموم با مجلس است که با پیشنهاد حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و مذاکره به نحو مقرر در همین ماده در جلسه غیرعلنی و تصویب اکثریت حاضرین مجلس عملی می شود.

وی با طرح این سوال که آیا نمایندگان مجاز به انتشار و اعلام مذاکرات جلسه غیرعلنی از ناحیه خود به رسانه ها هستند یا خیر ادامه داد: اگر مجاز هستند، بنده متن کامل جلسه غیرعلنی روز یکشنبه را در اختیار دارم بنابراین بعد از این جلسه می توانم آن را در اختیار خبرنگاران قرار دهم اما اگر مجاز نیستم تذکر خود را مطرح کنم.

رئیس مجلس  در پاسخ به این تذکر گفت: براساس ماده ۱۰۳ که به آن استناد شد طرح موضوعات مربوط به جلسات غیرعلنی رسمی به منظور رعایت امنیت کشور خلاف است و نظر شما درست بوده که نباید علنی شود.

لاریجانی ادامه داد: در جلسات غیرعلنی غیررسمی مثل مورد روز یکشنبه درخواست ما این است که همین موضوع رعایت شود.

وی با بیان اینکه طرح این موضوع مشکل آئین نامه ای ندارد، گفت: اما کار نادرستی است اگر می خواستیم مطرح کنیم جلسه را علنی برگزار می کردیم، بنابراین من در متن همان جلسه اگرچه جلسه غیررسمی بود اما درخواست کردم مطالب به دلیل اهمیت علنی نشود.

کوچک زاده در ادامه تذکر خود و در پاسخ به لاریجانی بیان کرد: از جلسه روز یکشنبه از قول بنده در سایت مهر و دو سایت الف و جهان نقل شده که بنده مخالف اعلام اسامی مفسدین بودم.

وی با درونی خواندن این موضوع افزود: بنده به آقای پورمحمدی رئیس بازرسی کل کشور از طریق نوشته تذکر دادم که شایسته نیست منبع و مستند رئیس بازرسی کل کشور اخبار سایت ها باشد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: بنده به همین دلیل مورد دشمنی و عداوت بسیاری از افراد هستم که اول موافق اعلام جرم و محاکمه و مجازات مفسدین هستم.

وی با درون خواندن مندرجات سایت مهم تاکید کرد: متاسفانه علاوه بر سایت مهر، دو نفر از افرادی که در این مجلس حضور دارند در سایت های خود آن دروغ را تکرار کردند و من برای دوستان اظهار تاسف می کنم.

لاریجانی در پایان تذکر کوچک زاده با انتقاد از عمل وی درباره اسم بردن از سایت های موردنظر گفت: شما اسم سایت ها را بردید، به همین دلیل آقایان می خواهند پاسخ دهند.

وی افزود: شفاف حرف زدن شما باعث شد طبق آئین نامه افراد حق پاسخگویی داشته باشند.
نظرات بینندگان