arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

نامه وزارت اقتصاد به بانک صادرات در سال 88: به گروه امیرمنصور آریا تسهیلات ندهید

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اقتصاد در مهرماه سال 88 طی نامه‌ای به مسئولان بانک صادرات، این بانک را از ارائه تسهیلات به گروه امیرمنصور آریا منع می کند که پاسخ جهرمی به این نامه خواندنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اقتصاد در مهرماه سال 88 طی نامه‌ای به مسئولان بانک صادرات، این بانک را از ارائه تسهیلات به گروه امیرمنصور آریا منع می کند که پاسخ جهرمی به این نامه خواندنی است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، در نامه سال 88 حنطه ای مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد به مدیرعامل وقت بانک صادرات تاکید شده بود که به شرکت سرمایه گذاری امیرمنصور آریا و سایر شرکتهای وابسته با توجه به بدهی این شرکت به سیستم بانکی تسهیلاتی ارائه نشود.

در این نامه تصریح شده بود که این شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت است بنابراین تسهیلاتی به این شرکت بدهکار پرداخت نشود.

سیدمحمد جهرمی مدیرعامل بانک صادرات دو ماه پس از ارسال نامه وزارت اقتصاد در پاسخ به این نامه به گزارش ارسالی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران تحت مالکیت گروه امیرمنصور آریا اشاره و اظهار می کند که گروه امیرمنصور آریا نسبت به اصلاح ساختار مالی، نسبتهای مالی، روشهای فروش و تامین مواد اولیه اقدام کرده است.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرده بود: "گروه امیرمنصور آریا از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شده و عمده تعهدات کوتاه مدت شرکتهای طرف قرارداد پرداخت شده است. در ضمن قسمتی از تعهدات بانکها توسط این شرکت پرداخت شده و سایر تعهدات سیستم بانکی طرف قرارداد هم تعیین تکلیف شده است."

در ضمن روز گذشته نیز خبرگزاری فارس سندی داخلی از بانک صادرات منتشر کرد که نشان می داد مسئولان این بانک در سال 88 در جریان وضعیت نامناسب مالی گروه امیرمنصور آریا بوده اند و هشدارهای لازم به این بانک برای عدم پرداخت تسهیلات داده شده بود.

اسناد و نامه های مورد اشاره در اختیاراست و در صورت لزوم متن نامه ها منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان