arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

ديكتاتور يمن با پادشاه عربستان ديدار كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور یمن که هنوز در ریاض به سر می‌برد در پی تشدید حملات مزدورانش علیه انقلابیون یمنی با چراغ سبز آل سعود، با پادشاه سعودی دیدار کرد.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از روزنامه "المدینة" نوشت: "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور یمن که هنوز به بهانه درمان در ریاض به سر می برد، دیروز با ملک عبدالله پادشاه سعودی دیدار کرد.

پادشاه عربستان در این دیدار بار دیگر اعلام کرد که ریاض از یمن و امنیت این کشور حمایت می کند و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور و ملت یمن موفق به برون رفت از بحران جاری در این کشور شوند.

 صالح نیز در کاخ پادشاه سعودی در ریاض از تمام تلاش های پادشاه عربستان و حمایت های او تقدیر کرد.

در این دیدار تعدادی از مقامات ارشد رژیم سعودی از جمله "مقرن بن عبدالعزیز" رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی و نیز "علی محمد مجور" نخست وزیر و "یحیی علی الراعی" رئیس پارلمان یمن حضور داشتند.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تشدید حملات رژیم صالح علیه تظاهرات مسالمت آمیز انقلابیون یمنی با چراغ سبز و حمایتهای ریاض صورت گرفته است. به طوری که تنها طی 48 ساعت گذشته 53 تن کشته و صدها نفر زخمی شده اند و رژیم حاکم در یمن با آرپی جی و گلوله های توپخانه ای به جان تظاهرات های مسالمت آمیز مردم یمن در صنعاء و تعز افتاده است.
نظرات بینندگان