arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

واکنش سازنده «لیدی برد» به رسوایی‌های اخیر هالیوود/ گرتا گرویگ: از کار کردن با وودی آلن پشیمانم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گرتا گرویگ نویسنده و کارگردان فیلم تحسین‌شده «لیدی برد» در مصاحبه اخیرش با نشریه نیویورک تایمز گفته او با فیلم‌های وودی آلن «بزرگ شده» اما اگر آگاهی امروزش را در رابطه با رسوایی‌های جنسی هالیوود داشت هرگز با فیلمساز کهنه‌کار همکاری نمی‌کرد. گرویگ علاوه بر نویسندگی و کارگردانی در سال‌های اخیر، بازی در فیلمی مانند «تقدیم به رم با عشق» ساخته وودی آلن را در کارنامه دارد.

در بحبوحه دو جنبش #MeToo و Time’s Up که موج عظیمی را علیه آزار جنسی و رسوایی‌های اخیر هالیوود به راه انداخته است، گرویگ به همراه آرون سورکین نویسنده و کارگردان «بازی مالی» با نیویورک تایمز گفت‌وگو کرده است. گرویگ 34 ساله در پاسخ به این پرسش که آیا فردی مانند کوین اسپیسی باید همچنان امکان کار کردن داشته باشد و یا آینده فیلمسازانی مانند آلن و رومن پولانسکی چگونه خواهد بود، توضیح داد: «ترجیح می‌دهم به طور مشخص به پرسش‌تان در رابطه با وودی آلن پاسخ بدهم که اخیرا چندین بار با چنین پرسشی مواجه شده‌ام ... از طرف خودم می‌توانم بگویم به این نتیجه رسیدم که اگر چیزی را که در حال حاضر می‌دانم، آن زمان می‌دانستم هرگز در فیلم آلن بازی نمی‌کردم.»

«لیدی برد» درام کمدی محبوب منتقدان امریکایی در سال 2017، اولین تجربه کارگردانی گرویگ است. این فیلم یک‌شنبه شب گذشته جایزه بهترین فیلم کمدی یا موزیکال را در هفتاد و پنجمین مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب از آن خود کرد.

گرویگ در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد از سال 2012 به این سو با آلن کار نکرده و قسم خورده است که در آینده هم تحت هیچ شرایطی دوباره با او کار نکند. او سپس به دیلن فارو فرزند خوانده آلن اشاره کرد که در سال‌های اخیر درباره آزار و اذیت‌های جنسی او با صدای بلند حرف زده است.

سازنده فیلم تحسین شده «لیدی برد» در ادامه تاکید کرد با در نظر گرفتن ماجرای دیلن فارو، متوجه شده نمک به زخم زنی دیگر پاشیده و از این که با آلن همکاری کرده سخت پشیمان و دل‌شکسته است. گرویگ در این‌باره گفت: «من با فیلم‌هایش بزرگ شدم و آنها به عنوان یک هنرمند برایم آگاهی‌بخش بودند و در حال حاضر، نمی‌توانم این واقعیت را تغییر بدهم اما می‌توانم در مورد آینده انتخاب‌های متفاوتی داشته باشم.»

سال 2014، فارو در نامه‌ای سرگشاده از آزار و اذیت جنسی توسط آلن پرده برداشت که توسط نیویورک تایمز به چاپ رسید.

سورکین هم در واکنش به اظهارات گرویگ گفت او دلش نمی‌خواهد شاهد محو شدن هیچ‌کس باشد اما ضمنا این نکته را هم اضافه کرد که تردید دارد راه بازگشتی برای اسپیسی باقی مانده باشد.

*ای سینما

نظرات بینندگان