arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

صدیقی: در زمان شاه هیچ کس افراد دیگر را قبول نداشت / علما را در دانشگاه و مجلس و ریاست جمهوری راه نمی‌دادند

امام جمعه موقت تهران گفت: امنیت، اتحاد و رهبری صالح از الطاف خداوند برای مردم ما هستند که برای حفظ این نعمت ها باید شکرگزار خدا باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدیقی: در زمان شاه هیچ کس افراد دیگر را قبول نداشت / علما را در دانشگاه و مجلس و ریاست جمهوری راه نمی‌دادند

امام جمعه موقت تهران گفت: امنیت، اتحاد و رهبری صالح از الطاف خداوند برای مردم ما هستند که برای حفظ این نعمت ها باید شکرگزار خدا باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع شهر ابهر، با تاکید بر قدردانی از نعمت هایی که خداوند به مردم ایران ارزانی داشته و با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن از دیاری مثال زده که آشوب، جنگ، فتنه و ناآرامی نداشت و از نظر اقتصادی نیز مردم آن روی پای خود بودند ولی کفران نعمت و بهانه تراشی کردند تا خداوند نیز آن نعمت امنیت را به جنگ و نعمت فراوانی را هم به قحطی تبدیل کرد.

وی با اشاره به قدرت خدایی و ساده زیستی امام خمینی(ره) برخلاف شاهان ایرانی که تمام شخصیت های بزرگ بین المللی را تحت تاثیر قرار می داد، اظهار کرد: پس از امام، خداوند برای ما رهبری عطا کرده که هرگز به کاخ نرفت، در حسینیه ای مراسم های مختلف ایشان برگزار می شود و مثل همه مردم در خانه ای ساده زندگی می کند و به صورت برنامه ریزی شده در طول سال ارتباطات مستقیم با خانواده های شهدا، جانبازان و خانواده های محترم دارد و در امامزاده ها و بقاع متبرکه کشور بویژه جمکران به مناجات می پردازند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید قدردان خداوند به خاطر وجود مقام معظم رهبری باشیم که از دودمانی پاک و مطهر است و موجب اعتبار بین المللی برای کشور ما است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نعمت های خداوند به مردم ما نعمت اتحاد است در حالی که در زمان شاه هیچ کس افراد دیگر را قبول نداشت و دانشجویان به مساجد نمی آمدند و دکتر و مهندس به مسجد و حوزه کاری نداشتند و علما را در دانشگاه و مجلس و ریاست جمهوری راه نمی دادند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه راهپیمایی ها و اجتماعات بزرگی مانند 22 بهمن 13 آبان و 9 دی بود که ابتکار راهپیمایی بزرگ اربعین را به وجود آورد، بیان کرد: باید قدر این اجتماع بزرگی که در امنیت کامل برقرار می شود و جهانیان را به یکدیگر متصل کرده بدانیم که اینها مخصوص ملت ولایی است و در جاهای دیگر دنیا چنین موضوعاتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر وجود نعمت آموزش های دینی و دارالقرآن ها، ابراز کرد: از اینکه دیگر کافران بر کشور حکومت نمی کند و مستشاران آمریکایی آموزش و پرورش و ارتش ما را در اختیار ندارد و می توانیم رئیس جمهوری و وکلای خود را انتخاب کنیم باید شکرگزار خدا باشیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: فتنه 88 فتنه براندازی بود که از مرکز به حاشیه های کشور کشیده شد ولی در حوادث اخیر این آشوب را از شهرهای کوچک به سمت مراکز شروع کردند و از 21 اسفند تا 8 اسفند منافقان قرار گذاشته بودند با اسلحه ها بیایند و عربستان نیز پول کافی در نظر گرفته بودند چراکه مطمئن بودند آشوب اخیر نتیجه مورد نظر آنها رامی دهد.

وی افزود: یکی از جاهایی که گرفتار آشوب شد ابهر بود ولی با بصیرت، ایمان، غیرت و اتحاد آبرویمان را با راهپیمایی علیه آشوب ها حفظ کردند و در قرآن آمده افرادی که زود به جبهه می روند با افرادی که پس از جنگ به جبهه می روند یکی نیستند.

نظرات بینندگان