arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

پیشکسوت داوری فوتبال درگذشت

پیشکسوت داوری فوتبال ایران به علت سکته قلبی درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشکسوت داوری فوتبال درگذشت

پیشکسوت داوری فوتبال ایران به علت سکته قلبی درگذشت.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مصطفی حکمت شعار، داور بین‌المللی و بازنشسته به علت سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

حیدر سلیمانی، پیشکسوت داوری و از دوستان نزدیک حکمت شعار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این مرحوم، گفت‌: او تنها زندگی می‌کرد. ابتدا او به بیماری پارکینسون مبتلا شد که توانایی راه رفتن را از دست داده بود. همیشه یک جعبه قرص مقابل او بود و گاهی اوقات من به ایشان رسیدگی می‌کردم. او در زمان داوری یکی از داورانی بود که قانون را اجرا می‌کرد و به دلیل همین قانونمندی‌ها بسیاری از فوتبال دوستان ایشان را دوست نداشتند.

او ادامه‌ داد: مرحوم حکمت شعار یک نماینده قوی در زمینه ناظر داوری نیز بود. هیات‌های فوتبال زمانی که متوجه می‌شدند مصطفی ناظر دیداری است که در شهر آنها برگزار می‌شود، خیالشان راحت می‌شد. البته او علاقه زیادی به قانون داشت و همیشه به کیفیت زمین‌های چمن شهرستان‌ها ایراد می گرفت.

سلیمانی همچنین در باره حکمت شعار ‌اضافه کرد: او تا آخرین لحظه نیز به فکر داوری و فوتبال بود. من چند زونکن در خانه او دیده بودم که خلاصه تمام اتفاقات بازی‌هایی که در آن داوری کرده بود و یا ناظر آن دیدارها بود را نگه داشته بود. سه روز پیش به من زنگ زد و از من درخواست کرد که شخصی را بفرستم تا کامپیوتر همراه او را درست کند تا بتواند بازی‌هایی که برگزار می‌شود را ببیند و آنها را تحلیل داوری کند. حکمت شعار یکی از بهترین‌های داوری در زمان خودش بود.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع وتدفین مرحوم حکمت شعار روز جمعه۹۶/۱۰/۲۲ از ساعت ۹ صبح در بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

برچسب ها: حکمت شعار
نظرات بینندگان