arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

چرا مردان پس از طلاق بيش از زنان آسيب مي‌بينند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمارها نشان مي‌هد: مردان اغلب خيلي سخت‌تر خود را با تغييرات زندگي پس از طلاق وفق مي‌دهند در حالي كه اين سازگاري براي زنان پس از جدايي از همسرشان، به مراتب راحت‌تر است.

آدام ويكتور، متخصص و كارشناس مشاوره در انگليس با بررسي مسائل مربوط به روانشناسي و شرايط اجتماعي پس از طلاق در اين ‌باره گفت: مردان به لحاظ احساسي بعد از طلاق خيلي بيشتر از زنان آسيب مي‌بينند و به همين خاطر به سلامت و تغذيه خود پس از اين تجربه تلخ بي‌توجه مي‌شوند و خيلي كمتر به خودشان اهميت مي‌دهند. در اين مطالعه معلوم شد كه يك سال بعد از جدايي، 48 درصد مردان اظهار مي‌كنند كه خيلي تنها هستند در حالي كه اين احساس تنها در 35 درصد زنان مشاهده مي شود.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، علاوه بر مسائل احساسي، از آنجا كه مردان اغلب بار مالي زندگي را به دوش مي‌كشند پس از جدايي، ضربه سختي از نظر مالي متوجه آنها مي‌شود و اگر شريك جديدي را براي آينده خود پيدا كنند، بازهم بايد به دنبال راهي براي حمايت‌ مالي همسر جديد و فرزندان احتمالي‌شان در آينده باشند.

علاوه بر اين‌ها زنان اغلب بيش از مردان از حمايت گروهي دوستانشان در اين شرايط برخوردار هستند و در نتيجه راحت‌تر مي‌توانند گذشته خود را پشت سر بگذارند در حالي كه اكثر مردان در اين مطالعه اظهار داشتند كه فراموش كردن گذشته براي آن‌ها كار بسيار دشواري است.

اين كارشناس انگليسي در مركز «بروس بنت» لندن معتقد است كه زنان از نظر احساسي بهتر با بحران طلاق كنار مي‌آيند. آن‌ها راحت‌تر از مرد‌ها با دوستان‌ خود درد و دل مي‌كنند و هر چند ممكن است گرفتار‌ي مالي پيدا كنند اما مي‌توانند از طلاق بعنوان نقطه آغازي براي پيدا كردن شغل جديد استفاده كنند، در حالي كه مرد‌ها خيلي سخت‌تر درباره احساسات خود حرف مي‌زنند و از چنين رويدادي در زندگي خود بيشتر احساس تلخي مي‌كنند.
نظرات بینندگان