arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

پاسخ کرملین به گزارش‌ها درباره احضار سفیران روسیه و ایران توسط ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ کرملین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره اقدام آنکارا برای احضار سفیران دو کشور ایران و روسیه به بهانه تشدید تنش‌ها در «ادلب» سوریه پاسخ داد.

کاخ کرملین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره اقدام آنکارا برای احضار سفیران دو کشور ایران و روسیه به بهانه تشدید تنش‌ها در «ادلب» سوریه پاسخ داد.

روزنامه «دیلی صاباح» روز سه‌شنبه مدعی شده بود وزارت خارجه ترکیه سفرای ایران و روسیه را احضار کرده است.

به نوشته این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه، آنکارا ارتش سوریه را به نقض آتش‌بس در «ادلب» متهم کرده و از سفرای ایران و روسیه خواسته از «ادامه حملات» در این منطقه جلوگیری کنند.

«دیمیتری پشکوف»، سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه در همین باره گفت: «روند اجرای توافقات در خصوص مناطق کاهش تنش در سوریه و فرایند سازش سیاسی، به طور ویژه برای برگزاری کنگره ملی سوچی، نیازمند تماس‌های مداوم با ترکیه در تمامی سطوح است. این تماس‌ها حفظ می‌شوند و البته

ایران، روسیه و ترکیه در جریان نشست‌هایی در شهر «آستانه» قزاقزستان بر سر برقراری آتش‌بس در چند منطقه سوریه توافق کرده‌اند. ترکیه مدعی شده بود که ارتش سوریه این توافق را نقض کرده است.

نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب با گروه تروریستی جبهة النصره درگیر هستند. این گروه تروریستی که شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود، مشمول توافق «کاهش تنش» مذاکرات «آستانه» نیست.

توافق «کاهش تنش» در سوریه که چهارم ماه می 2017 در «آستانه» محل مذاکرات صلح سوریه موسوم به «مذاکرات آستانه» میان روسیه، ایران و ترکیه به عنوان ضامن‌های آتش‌بس در سوریه (میان ارتش و نیروهای معارض مسلح) امضا شد، شامل چهار منطقه اصلی جنوب (درعا-قنیطره)، دمشق (و ریف دمشق)، حمص (و ریف حمص) و ادلب (+مناطقی از استان حلب) می‌شود.

تاکنون این توافق که در آن داعش و جبهة النصره مستثنی شده‌اند، در سه منطقه نخست اجرایی شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان