arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۶

بازداشتی ۷۷۰ تن در اعتراضات اخیر در تونس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت کشور تونس از بازداشت ۷۷۸ تن در جریان تظاهرات‌هایی که از روز دوشنبه در اعتراض به وضعیت اقتصادی در این کشور آغاز شده، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مخلیفه الشیبانی، سخنگوی وزارت کشور تونس در گفتگویی رادیویی گفت از روز دوشنبه و در پی آغاز اعتراضات ۷۷۸ تن بازداشت شدند.

جنبش اعتراضی تونس با عنوان"منتظر چه هستید؟" که اعتراضاتی را نسبت به افزایش قیمت‌ها از ابتدای سال جاری میلادی آغاز کرده، خواستار برگزاری تظاهرات جدیدی برای امروز(جمعه) شده بود.

به گفته الشیبانی، درگیری‌هایی میان جوانان معترض و نیروهای پلیس شکل گرفت و با بازداشت ۱۵۱ تن در روز پنج‌شنبه تعداد بازداشتی‌ها از دوشنبه تا امروز به ۷۷۸ تن رسید.

این اعتراضات در آستانه هفتمین سالگرد انقلابی آغاز شد که منجر به سرنگونی زین العابدین بن علی در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ شد.

یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس "جبهه مردمی" را به تحریک مخالفان و تحریک به خشونت متهم می‌کند اما این جبهه اتهامات مطرح شده را رد می‌کند.

ائتلاف مخالفان به رهبری جبهه مردمی، ائتلاف حاکم به رهبری دو جریان ندای تونس و النهضه را مسئول وخامت شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور می‌داند.

با این حال وزیر سرمایه‌گذاری تونس تاکید کرد که دولت هرگز در برابر اعتراضات تسلیم نشده و از قانون مالی که منجر به آغاز اعتراضات گسترده شد، دست بر نخواهد داشت.

نظرات بینندگان