arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

استیضاح وزیر نیرو کلید خورد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر نیرو و معاون وی تاکید کرد: استدعا دارم نمایندگان هرچه سریع تر استیضاح وزیر نیرو را در دستور کار خود قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر نیرو و معاون وی تاکید کرد: استدعا دارم نمایندگان هرچه سریع تر استیضاح وزیر نیرو را در دستور کار خود قرار دهند.

 به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، نورالله حیدری دستنایی در نطق میان دستور، در نشست علنی امروز (سه شنبه 29 شهریور) با شکرگزاری از خداوند سبحان گفت: در سایه الطاف الهی است که امروز رهبری حکیم و فرزانه که امام امت است به ما و جهان اسلام مرحمت شده است.

نماینده اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ افزود: بدون تردید مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی و رهبری و اعیانه رهبر معظم انقلاب الگوی شایسته برای خیزش مردمی و بیداری اسلامی ملت های جهان فراهم کرده که انشاءالله به زودی شاهد پیروزی نهایی و حاکمیت اسلام ناب در سراسر منطقه و جهان باشیم.

وی در ادامه با تبریک سال تحصیلی ۹۱-۹۰ ادامه داد: آغاز سال تحصیلی جدید را به حوزه های علمیه دانشگاه ها و مدارس کشور و همچنین به مدرسان اساتید، معلمان، طلاب و دانشجویان و دانش آموزان تبریک می گویم.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس تصریح کرد: به همین مناسبت فداکاری های شهدای والا مقام و ایثارگران صبور را در آستانه هفته دفاع مقدس ارج می نهم.

حیدری در ادامه لزوم پیگیری مفاسد جامعه را از جمله مباحث جاری جامعه خواند و تاکید کرد: آنچه امروز از اهمیت بالایی برخوردار است لزوم پیگیری فساد بی سابقه ای است که اخیرا در نظام بانکی کشور روی داده است.

وی گفت: این رویداد تلخ نه تنها زیان های اقتصادی بلکه بالاتر از آن موجب جریحه دار کردن افکار عمومی شده است.

وی بیان کرد: بنابراین انتظار می رود با سرعت و دقت بررسی لازم صورت گرفته تا بتوان آثار پدیده شوم را کاهش داد.

نماینده اردل در ادامه گفت: چندی پیش نکته ای در باب یکی بودن خاستگاه و رویکرد جریان دوم خرداد با فرقه انحرافی تذکر دادم آن زمان این مطلب عده ای را در مجلس آشفته کرد ولی امروز و در آینده ای نزدیک صدق این نظر روشن خواهد شد چرا که یک مقایسه اجمالی بین عملکرد دوران دوم خردادی ها با رفتارهای امروز فرقه انحرافی مشخص می کند فرقی بین آنها نیست و هر دو از اصل این همانی پیروی می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به ظهور جبهه پایداری گفت: ظهور جبهه پایداری در صحنه سیاسی کشور ؟؟؟ جریان اصولگرایی هم می تواند فرصت و هم تهدید باشد، اگر نگوییم ضایعه ای جبران ناپذیر.

وی در ادامه افزود: اگر این جبهه محوریت جامعتین را بپذیرد تماما فرصت و موهب است، اما اگر نپذیرد چه بخواهد و چه نخواهد در مسیر آمال فرقه انحرافی و اراده دوم خردادی ها که آنها را خط قرمز خود تعریف کرده اند حرکت خواهند کرد.

حیدری در ادامه به دو موضوع استان اشاره و ادامه داد: تقریب سوال برانگیز خط انتقال شبکه برق به پروژه بزرگ آبرسانی استان ما که مبدا آن در استان اصفهان است موجب واکنش شدید مردم منطقه شده است.

این نماینده مجلس هشتم افزود: برخی علائم و تناقض گویی ها حاکی است این اقدام تامل برانگیز با چراغ سبز مسئولان سیاسی استان همجوار صورت گرفته است که در صورت صحت موضوع وزیر کشور مسئول پاسخگویی است.

حیدری تصریح کرد: از طرف مردم چهارمحال و بختیاری اعلام می کنم اگر عامران و عاملان این حرکت معنی دار، خسارت های پدید آمده را جبران نکرده و خط انتقال قطع نشده را متصل نکنند مسئولان استان چهارمحال و بختیاری موظفند نسبت به قطع برق تونل سوم کوهرنگ و توقف عملیات اجرایی انتقال آب از این تونل اقدام کنند.

نماینده مردم اردل در مجلس هشتم گفت: موضوع دوم استانی که نطق امروز شده رابه حوزه اختصاص داده، تبیین فلسفه اعتراضات مردم استان در استیفای حقوق قانونی و منطقی خود پیرامون آب و نحوه انتقال آن است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد وزیر نیرو و عطارزاده معاون وی بیان کرد: استدعا دارم همکاران محترم هرچه سریع تر استیضاح وزیر نیرو را در دستور کار مجلس قرار دهند.

حیدری ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم در استان چهارمحال و بختیاری هیچ کس با انتقال آب مخالف نیست بلکه با شیوه های ویرانگر کنونی آن مخالفیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم ادامه داد: مردم ما ۵ حق قانونی را در این باره برای خود قائلند که وزارت نیرو نه تنها به آنها توجه نکرده بلکه در مقابله با آنها قدم برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه بنده این حقوق پنج‌گانه را به نظم و شعر درآورده ام گفت: به دلیل کمی وقت فقط ۲ بیت اول آن را در قالب شعر تقدیم می کنم و پنج حق آن را به زبان نثر می گویم.

گر شبی جویا تو از احوال آب                  بشنو از من تا شوی نقال آب

پنج حق در آب استان حق ما                    زنده سازد این حقوق استان ما

حیدری در تشریح حقوق پنج گانه آب استان زنده سازد این حقوق استان ما ادامه داد: ۱- مسئولان باید ما را در مطالعه پروژه های انتقال آب سهیم کنند۲- ما را در اجرای پروژه ها و بهره برداری دخالت دهند. ۳- حق آب و نیاز آبی استان ما را مدنظر قرار دهند، ۴- وجوه آنچه از مردم تملک می کنند به موقع و بطور کامل پرداخت کنند۵- انتقال آب را به غیر تونل که عامل ویران کننده استان ماست انجام دهند.

نماینده اردل، فارسان، کیا و کوهرنگ در پایان گفت: به رئیس جمهور که خود را مدیر امور آب استان ما نیامده اند عرض می کنم مردم ما منتظرند در سفر چهارم شما بشنوند که تونل انحرافی مسدود و تونل ویرانگر بهشت آّباد منتفی شود تا انشاءالله مردم به گرمی از شما استقبال کنند.

نظرات بینندگان