arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

مرندی: زبان احمدی‌نژاد در سازمان ملل باید منطقی باشد

سید علیرضا مرندی با اعلام اینکه حضورهئیت ایرانی در نیویورک باید درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در چهارچوب تقویت منافع ملی باشد، گفت: اگراحمدی نژاد در این سخنرانی موضع سیاسی بگیرد، فرصت حضورپشت تریبون سازمان ملل را از دست داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید علیرضا مرندی با اعلام اینکه حضورهئیت ایرانی در نیویورک باید درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در چهارچوب تقویت منافع ملی باشد، گفت: اگراحمدی نژاد در این سخنرانی موضع سیاسی بگیرد، فرصت حضورپشت تریبون سازمان ملل را از دست داده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، سیدعلیرضا مرندی در باره هفتمین حضور رئیس‌جمهوری برای سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: حضور و سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل باید نتیجه‌بخش  باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر احمدی‌نژاد در این سخنرانی موضع سیاسی بگیرد، فرصت حضور پشت تریبون سازمان ملل را از دست داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر این که رئیس‌جمهوری نباید موضع سیاسی متفاوتی داشته باشد که برای کشورچالش به وجود آورد، تصریح کرد: حضور هئیت ایرانی در نیویورک باید در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری و در چارچوب تقویت منافع ملی باشد.

 

اگر حاشیه‌سازی نکینم، به هدف می رسیم

مرندی با اعلام این که از این تریبون باید به نفع کشوراستفاده شود، یبان کرد: هر یک از مسئولان کشور، رئیس‌جمهوری، رئیس دستگاه قضا و رئیس قوه مقننه و حتی یک یک ما نمایندگان که در رده‌های پایین‌تر هستیم اگر در راستای فرمایش‌های رهبری گام برداریم و حاشیه‌سازی نکنیم، به هدف می‌رسیم.

وی توضیح داد: اگر قرار باشد با فرمایش‌های رهبری سیاسی برخورد شود، حرف و نتیجه کارهم برعکس می شود، یعنی هر کسی در هر جایی باید مطابق راهنمایی‌های معظم له رفتار کند.

 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در باره "اصلاح مدیریت جهان" که به عنوان محور سخنرانی رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد اعلام شد، گفت: سازمان ملل و شورای امنیت بدون مشکل نیست و این در حالی است که هر یک از این مشکلات را می‌توان با زبان منطقی بیان کرد.

 

مواضع سیاسی فرصت حضور پشت تریبون سازمان ملل را از رئیس جمهوری می گیرد

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم با تأکید بر این که بیان منطقی مشکلات از سوی رئیس‌جمهوری در سازمان ملل ضرورت دارد، تصریح کرد: هر حرفی باید در چارچوب منطق باشد؛ این که سازمان ملل در راستای کمک به مستضعفان گام برنمی‌دارد، یک حقیقت است و بحث در این مورد می‌تواند نتیجه‌بخش باشد، اما زبان ما هم برای بیان آن باید منطق داشته باشد.

روز دوشنبه، ۲۸ شهریور، محمود احمدی‌نژاد در رأس هیاتی متشکل از چند تن از اعضای دولت به منظور سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عازم نیویورک شد؛ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس‌جمهوری و هیئت همراه، پس از آن هم  به چند کشور دیگر هم عزیمت خواهند کرد.

محمود احمدی‌نژاد قرار است فردا -چهارشنبه ۳۰ شهریور- در سازمان ملل سخنرانی کند.

نظرات بینندگان