arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

سفیر آمریکا در پاناما استعفا کرد

سفیر آمریکا در پاناما که یک دیپلمات برجسته محسوب می‌شود از سمت خود کناره‌گیری کرد و گفت، دیگر نمی‌تواند تحت لوای دولت واشنگتن به خدمت ادامه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر آمریکا در پاناما که یک دیپلمات برجسته محسوب می‌شود از سمت خود کناره‌گیری کرد و گفت، دیگر نمی‌تواند تحت لوای دولت واشنگتن به خدمت ادامه دهد.

این بعد از اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه مهاجران السالوادور، هائیتی و قاره آفریقا بود. هر چند که این طور اعلام شده که این استعفا هیچ ارتباطی به حرف‌های ترامپ ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کناره‌گیری جان فیلی، سفیر آمریکا در پاناما از سمتش به عنوان سفیر آمریکا در پاناما ۲۷ دسامبر ۲۰۱۷ اعلام شده و ارتباطی با واکنش نسبت به استفاده دونالد ترامپ از واژه "چاه مستراح" برای توصیف کشورهای آفریقایی و همچنین هائیتی ندارد.

این در حالی است که ترامپ استفاده از این واژه را رد کرده است.

سفیر آمریکا در پاناما یکی از متخصصان امور آمریکای لاتین در وزارت امور خارجه ایالات متحده و از مقام‌های ارشد در این زمینه محسوب می‌شد و گفته که علت کناره‌گیری‌اش از این سمت این است که دیگر نمی‌تواند در دولت واشنگتن خدمت‌رسانی کند.

وی در نامه استعفای خود نوشته است: من به عنوان یکی از مسؤولان حاضر در دستگاه دیپلماسی آمریکا با صداقت کامل به رئیس‌جمهوری و دولتش در امر سیاست سوگند یاد کردم، اما دیگر نمی‌توانم در این دولت خدمت کنم.

این سفیر سابق دولت آمریکا در پاناما در ادامه نامه خود آورده است: من کاملا مشخص کردم که دیگر نمی‌توانم ادامه دهم و از این سمت کناره‌گیری کردم.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا استعفای سفیر این کشور در پاناما را تایید کرده و گفت: این مقام مسؤول کاخ سفید، وزارت خارجه و دولت پاناما را از تصمیم خود مطلع کرده بود.

در همین حال استیو گلدستاین، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که استعفای سفیر این کشور در پاناما پیش از استفاده ترامپ از آن واژه نامناسب خطاب به کشورهای آفریقایی و همچنین هائیتی بوده است و این سفیر به دلایل شخصی سمتش را ترک گفت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان