arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

افت نرخ دلار در برابر یورو به پایین‌ترین حد سه سال اخیر

هم زمان با تداوم کاهش ارزش دلار در برابر یورو به دلیل انتظار برای کاهش سیاست های محرک بانک مرکزی اروپا، بورس‌های وال استریت به روند افزایشی خود ادامه دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هم زمان با تداوم کاهش ارزش دلار در برابر یورو به دلیل انتظار برای کاهش سیاست های محرک بانک مرکزی اروپا، بورس‌های وال استریت به روند افزایشی خود ادامه دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، خوش بینی نسبت به درآمدهای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، باعث تقویت بازارهای سهام شد. سهام های گروه بانکی با انتشار صورت های مالی سه ماهه آخر سال بانک های "جی. پی. مورگان" و "ولز فارگو" افزایش یافت و شاخص سهام جهانی برای هشتمین هفته متوالی افزایش یافت.

ارزش یورو در برابر شاخص دلار که نرخ برابری دلار در مقابل شش ارز بزرگ را اندازه می‌گیرد، افزایش یافت و شاخص دلار با یک درصد کاهش و رسیدن به ۹۰.۹۵۴ واحد، در کمترین سطح چهار ماهه اخیر قرار گرفت. بنابر آمارهای رویترز، این شاخص طی نه روز اول معاملات امسال ۱.۲۸ درصد کاهش داشته است که بدترین عملکرد آن طی ۹ روز اول معاملات از سال ۲۰۱۰ تاکنون به شمار می رود.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اعلام آمادگی هلند و اسپانیا برای رسیدن به توافق بر سر باقی ماندن انگلیس در بلوک تجاری اتحادیه اروپا، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار به بالاترین سطح خود از زمان بریگزیت رسید و با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱.۳۷۳۱ دلار رسید.

شاخص های "نزدک" و "اس. اند. پی. ۵۰۰" نیز هر دو موفق شدند از ۹ روز معامله سال ۲۰۱۸ برای هشتمین بار در رکورد بالایی بسته شوند و شاخص " داو جونز" نیز ششمین رکورد بالای خود در سال میلادی جاری را به ثبت رساند. خوش بینی سهام داران نسبت به رشد اقتصادی پس از انتشار آمارهای افزایش فروش بخش خرده فروشی در آمریکا، در تقویت بازارهای سهام موثر بود.

استفان مازوکا- معاون ارشد موسسه " ود بوش سکیوریتیز" در سان فرانسیسکو می گوید: به نظر می رسد اوضاع اقتصاد به خوبی پیش می رود، تورم در حال حاضر ملموس نیست و افزایش دستمزدها روی بسیاری از صورت های درآمد تاثیر نگذاشته است.

شاخص " داوجونز اینداستریال اوریج" با ۰.۸۹ درصد افزایش (معادل ۲۲۸.۴۶ واحد) به ۲۵۸۰۳.۱۹ واحد رسید، شاخص " اس اند پی. ۵۰۰" با ۰.۶۷ درصد افزایش (معادل ۱۸.۶۸ واحد) به ۲۷۸۶.۲۴ واحد رسید و شاخص "نزدک کامپوزیت" با ۰.۶۸ درصد افزایش (معادل ۴۹.۲۹ واحد) به ۷۲۶۱.۰۶ واحد رسید.

در اروپا، شاخص "فوتسی یورو فرست ۳۰۰" به میزان ۰.۲۳ درصد افزایش یافت و شاخص جهانی "ام. اس. سی. آی" ۰.۶۶ درصد رشد کرد.

گزارش مطلوب از نرخ تورم در آمریکا هم چنین باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه این کشور شد. بازده اوراق دو ساله که نسبت به دیدگاه سرمایه گذاران در خصوص نرخ بهره حساس است، برای نخستین بار پس از بحران مالی سال ۲۰۰۷ به بیش از دو درصد افزایش یافت.

در بازار کالا، پس از آن که وزیر نفت روسیه اعلام کرد بازار جهانی هنوز به تعادل نرسیده است، از نگرانی‌های بازار در خصوص تعدیل توافق کاهش تولید نفت به رهبری اوپک کاسته شد و قیمت نفت برای ششمین روز متوالی افزایش یافت.

بهای نفت خام آمریکا با ۵۰ سنت افزایش به ۶۴.۳۰ دلار در هر بشکه رسید و بهای نفت برنت با ۶۱ سنت افزایش به ۶۹.۸۷ دلار هر بشکه رسید.

 
نظرات بینندگان