arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

آغاز پروازهای حج تمتع ؛از 16 مهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از جابجایی 97 هزار زائر ایرانی در مراسم حج تمتع امسال خبر داد.

غلامرضا رستمیان گفت: پرواز حجاج به مقاصد مکه مکرمه و مدینه منوره از دهم ذی‌القعده یا شانزدهم مهر آغاز می‌شود و امسال این تعداد زائر‌ از طریق 274 پرواز با همکاری هواپیمایی ایران ‌ایر و شرکت ماهان جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین پیش پروازها که به منظور استقرار و آمادگی گروه خدمه مربوطه انجام می‌شود، از پنجم ذی‌القعده یا یازدهم مهرماه آغاز خواهد شد. رستمیان با بیان اینکه آخرین پرواز حج تمتع امسال نهم آبان انجام می‌شود، تصریح کرد: به طور کلی ‌پروازها در عملیات رفت به سمت مکه و مدینه، 29 روز طول می کشد.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ‌امسال روزانه 12 پرواز حج از شهر‌های مختلف کشور انجام می‌شود، گفت: ‌از این تعداد 8 پرواز به مقصد جده و 4 پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.

رستمیان به تاریخ برگشت حجاج اشاره کرد و گفت: ‌زمان بازگشت حجاج از مکه مکرمه و مدینه منوره به ایران، از ‌بیستم آبان آغاز می‌شود و تا پایان یازدهم آذر ادامه می یابد.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی تعداد ‌کل حجاج امسال را به همراه گروه خدمه و سایر،‌ 97‌هزار نفر اعلام کرد و افزود: امسال تمامی پروازهای حج تمتع را شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از 17 فرودگاه انجام می‌ دهند.

رستمیان گفت : این فرودگاه‌ها شامل مهرآباد، اصفهان، تبریز، اردبیل، کرمانشاه، ساری، مشهد، بندرعباس، اهواز، یزد، ارومیه، گرگان، شیراز، کرمان، رشت، بوشهر و زاهدان است.

وی افزود: حجاجی که امسال با شرکت ایران ایر جابه‌جا خواهند شد، 51 هزار و 196 نفر است و حجاجی هم که با شرکت هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شوند، 48 هزار و 415 نفر است.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: مجموع پروازهای حجاج امسال 274 پرواز است که از این تعداد 141 پرواز متعلق به هواپیمایی ماهان و 133 پرواز متعلق به شرکت ایران‌ایر است.

رستمیان اظهار داشت: پروازهای شرکت ماهان از تهران، ساری، ارومیه، شیراز، مشهد، اهواز، بوشهر، زاهدان، رشت و کرمان است و پروازهای شرکت ایران ایر از شهرهای تهران، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل، تبریز، گرگان، شیراز، ساری، بندرعباس و یزد انجام می شود.
نظرات بینندگان