arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

واکنش کلینتون و آلبرایت به سخنان نژادپرستانه ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیلاری کلینتون و مادلین آلبرایت، وزرای خارجه اسبق آمریکا با انتشار پیام هایی جداگانه در واکنش به سخنان نژادپرستانه ترامپ، این اقدام و بسیاری از فعالیت های دیگر وی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی اهانت اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به مردم آفریقا و آمریکای لاتین، هیلاری کلینتون با انتشار یادداشتی به مناسبت یادواره زلزله هائیتی نوشت: سالگرد رخداد زلزله زیانبار ۸ سال پیش، روزی است برای به یاد آوردن آن تراژدی و افتخار به مردم هائیتی و تاکید بر تعهد آمریکا در قبال کمک به همسایگان ما. در عوض، ما در برابر جهل و افکار نژادپرستانه ترامپ قرار گرفته ایم، کسی که هیچ کسی شبیه وی فکر نمی کند.

همچنین در واکنش به سخنان سخیف و نژادپرستانه ترامپ، «مادلین آلبرایت»، وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز با انتقاد از مواضع رئیس جمهوری این کشور، حتی با کلماتی کوبنده و تند تر از کلینتون به استقبال این اقدام ترامپ رفت.

آلبرایت در صفحه توئیتر خود نوشت: من امیدوارم رئیس جمهور بعدی تمام دیپلمات هایی را که به دلیل سخنان نژادپرستانه و اقدامات زیانبار ترامپ استعفا کرده اند را به خدمت بگیرد.

آلبرایت در ادامه پیام خود افزود: همه نیازمند کمک هستیم تا بتوانیم خساراتی را که وی (ترامپ) به جایگاه بین المللی و منافع کشور ما وارد می کند را جبران کنیم.

نظرات بینندگان