arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۶

تکاوران ایرانی به «سانچی» رسیدند/ چین: جز یک نفر، بقیه ملوانان ایرانی فرصت ورود به آب را نداشته‌اند / فوران دوباره آتش در نفتکش سانچی؛ ارتفاع آتش به 100 متر می‌رسد

معاون سازمان بنادر و دریانوردی، از رسیدن ١٢ تکاور ایرانی به محل حریق نفتکش سانچی خبر داد و گفت: تکاوران و گروه چینی در حال برگزاری جلسه و بررسی نحوه ورود به نفتکش هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تکاوران ایرانی به «سانچی» رسیدند/ چین: جز یک نفر، بقیه ملوانان ایرانی فرصت ورود به آب را نداشته‌اند / ربیعی: از هیچ کوششی دریغ نکنید

معاون سازمان بنادر و دریانوردی، از رسیدن ١٢ تکاور ایرانی به محل حریق نفتکش سانچی خبر داد و گفت: تکاوران و گروه چینی در حال برگزاری جلسه و بررسی نحوه ورود به نفتکش هستند.

به گزارش «انتخاب»، هادی حق‌شناس با بیان اینکه "تکاوران در 1000 متری نفتکش مستقر شده‌اند"، افزود: تصاویر حاکی از آن است که دود غلیظی در نفتکش وجود دارد. چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد.

وی ادامه داد: تکاوران ایرانی روی شناوری مستقر شده‌اند که روز گذشته تیم چینی از طریق آن وارد نفتکش شد.

حق شناس به این پرسش که "آیا فقط ١٢ تکاور ایرانی وارد سانچی خواهند شد؟" پاسخ داد: هنوز این موضوع مشخص نیست. تیم ایرانی و تیم چینی در حال بررسی هستند.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ١٦ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ٣٢ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است. تکاوران ایرانی با هدف تجسس در داخل نفتکش به محل حادثه اعزام شده‌اند.

ورود کشتی ژاپنی برای آغاز عملیات سرد کردن کشتی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تشریح آخرین وضعیت و تلاش های انجام شده برای اطفا حریق نفتکش سانچی در دریای چین گفت: از دیشب بدون وقفه کشتی ژاپنی عملیات کولینگ (cooling) را انجام داده است و عملیات همچنان ادامه دارد.

سیروس کیان ارثی در مورد وضعیت عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی افزود: در حال حاضر عملیات اطفا با 13 کشتی از چین، کره جنوبی، ژاپن و ایران ادامه دارد.

وی افزود: چنانچه شرایط فراهم شود تیم امداد و نجات ایرانی امروز(یکشنبه) وارد نفتکش خواهد شد و عملیات جستجو برای نجات دریانوردان آغاز می شود.

 

فرمانده چینی عملیات: عملیات اطفای حریق و ورود به کشتی ادامه دارد

فرمانده چینی عملیات امداد و نجات کشتی سانچی ایرانی گفت: به رغم پیش بینی های قطعی ما مبنی بر جان باختن تمام دریانوردان ایرانی در همان ساعت نخست به دلیل شدت انفجار و انتشار گازهای سمی، عملیات اطفای حریق و ورود به کشتی با همه امکانات ادامه دارد.

شیه چون وی صبح یکشنبه در نشست تخصصی کمیته بحران چین با حضور 'علی ربیعی' نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به کشتی سانچی افزود: از همان ساعت نخست انفجار جستجوی تیم های امداد و نحات شروع شد و غیر از آن پیکر ، هیچ فرد دیگری یافت نشد.

وی تاکید کرد، بررسی های کارشناسی تیم متخصص چین نشان می دهد همه دریانوردان ایرانی در همان ساعت نخست انفجار، جان باخته اند.

وی در ادامه افزود: بالابر کشتی سانچی که از آن برای ورود به قایق های نجات و همچنین پریدن به دریا استفاده می شود پایین نیامده است و این نشان می دهد ملوانان ایرانی جز یک نفر، فرصت ورود به آب را نداشته اند.

به گفته وی، مشاهدات کشتی های عبوری نیز نشان می دهد که شدت انفجار اولیه به حدی بوده است که هیچ دریانوردی زنده نمانده است.

این فرمانده چینی افزود: به رغم این وضعیت ما همچنان به تلاش های خود ادامه می دهیم.

در ادامه «علی ربیعی» نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به کشتی سانچی بر روشن شدن وضعیت کشتی ایرانی تاکید کرد و از چینی ها خواست در اطفای حریق کشتی از هیچ کوششی دریغ نکنند. 

تکمیلی/ فوران دوباره آتش در نفتکش سانچی / ارتفاع آتش به 100 متر می‌رسد

آتش در نفتکش سانچی از لحظاتی پیش باردیگر شعله ور شد.

رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی نفتکش، باعث شعله ور شدن آتش شده است. حتی ارتفاع آتش به بیش از 100 متر می رسد و درجه حرارت از شب گذشته به 350 درجه رسیده است، در حال حاضر به هیچ عنوان امکان ورود نیروهای امداد حاضر در اطراف کشتی وجود ندارد

گروه امداد و نجات ارتش در مجاور نفتکش حضور دارند اما به علت وجود آتش زیاد، گازهای سمی و دود فراوان، امکان نزدیک شدن به نفتکش حتی از شعاع هزار متری وجود ندارد.

نظرات بینندگان