arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

واکنش خانه سینما به گفته‌های محمود دولت‌آبادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما در پیامی مشترک 'گفته‌های محمود دولت‌آبادی' در اختتامیه پانزدهمین جشن سینمای ایران را 'نظرات شخصی گوینده' و 'متفاوت با نقطه‌نظرهای خانه سینما' عنوان کردند.

به گزارش  انتخاب به نقل از روابط عمومی خانه سینما، فرهاد توحیدی و محمد مهدی عسگرپور در این پیام آورده‌اند: موکداً اعلام می‌کنیم که این سخنان با نقطه‌نظرهای خانه سینما متفاوت است. خانه سینما پاسدار حریم سینمای ایران و حقوق صنفی تمام کسانی است که در چارچوب اصول قانون اساسی و قوانین موضوعه به حرفه سینما اشتغال دارند.

محمود دولت آبادی دولت آبادی در مراسم جشن خانه سینما بعد از اعطای جایزه به فرهادی گفت: «شب زیبایی است و دیدن دوستان قدیم و جدید خوشحالم کرده، بعضی ها پیر شدیم و بعضی همانطور مانده اند. وقتی قرار شد اینجا بیایم حدس زدم که باید حرف هم بزنم و متنی نوشتم.

او در این متن بااشاره به مقاطعی تاریخ ساز سینمای ایران از فیلمسازان نقاط عطفی با احترام و تجلیل یاد کرد او از سهراب شهیدثالث به عنوان نخستین مبتکر سینمای ایران ،‌ابراهیم گلستان ، عباس کیارستمی ،‌امیر نادری ، ناصر تقوایی،‌بهرام بیضائی... یاد کرد.

وی در مورد فرهادی گفت: «و سرانجام هم اکنون شوق اندیشنده بیشتری آرزو می کنم برای اصغر فرهادی. خوبست امیدوار باشیم که او بتواند به سنجیدگی در خود بنگرد و با وقوف به اینکه اثر او میانگین درست و دقیق از ضدین سینمای ایران ،‌ متفاوت بودن و با سینمای عام است، درست میان جا باقی بماند. میانه گرایی هم پندی است که ما از آموزگار حکیم خود ابوالقاسم فردوسی آموخته ایم و البته این میانه گرایی آسان نخواهد بود.»
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
10
مگر حرف بدی زده است؟! نیکوتر از این سخنان از این مرد بزرگ ادب و هنر انتظار می رود؟
ح س
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
1
0
ایشان از آقای مخملباف که زد جمهوری اسلامی است حمایت کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
0
0
متن سخنان دولت آبادی را ناقص منتشر کردید . حرفهای دیگری هم زد
نظرات بینندگان