arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

قالیباف: پولی بابت یارانه بلیت نگرفته‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران با بیان اینکه هیچ پولی بابت یارانه بلیت پرداخت نشده است گفت: به هر حال این مشکلات هست، اما بهتر است بین ما و مسئولان در جلسات رفع شود.

محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از 49 دستگاه واگن جدید مترو ، 200 اتوبوس دو کابین تندرو ورود هزار و 123 دستگاه تاکسی جدید و آغاز فعالیت تاکسیهای تبلیغاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهار نظرهای متفاوتی که در خصوص پرداخت یارانه مترو و اتوبوس شده است گفت: تا این لحظه که 6 ماه از سال می گذرد ما هیچ پولی را بابت یارانه بلیط دریافت نکردیم اما دست اندرکاران در تلاشند تا این اعتبارات اختصاص یابد. به هر حال این مشکلات هست و بهتر است اجازه دهید بین ما و مسئولان در جلسات رفع شود.

وی در ادامه به توسعه خطوط اتوبوس های تندرو تا 10 خط و بهره برداری سالانه 15 کیلومتر خط مترو اشاره کرد و گفت: تکمیل خط 4 مترو از منتهی الیه غرب تا شرق تهران و بهره برداری از شمالی ترین ایستگاه خط 1 به زودی محقق می شود .

قالیباف با بیان این که هر ساله در آستانه مهر ماه حدود 20 درصد به حجم سفرها افزوده می شود ، گفت : در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان و ارتقا ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی 49 واگن مترو ، 200 اتوبوس دو کابینه جدید و بیش از هزار دستگاه تاکسی به ناوگان افزوده شده که امیدواریم به این وسیله بتوانیم پاسخگوی افزایش سفر با حمل و نقل عمومی در آستانه بازگشایی مدارس باشیم .

وی ادامه داد: توسعه خطوط اتوبوس های تندرو تا 10 خط و بهره برداری سالانه 15 کیلومتر خط مترو در دستور کارمان قرار دارد که در این راستا تکمیل خط 4 مترو از منتهی الیه غرب تا شرق تهران و بهره برداری از شمالی ترین ایستگاه خط 1 به زودی محقق می شود.

شهردار تهران در پاسخ به این سئوال که برای روان سازی ترافیک طی ماه های آتی چه برنامه ریزیهایی انجام شده گفت: تلاش ما این است که در زمان های پیک ترافیک وافزایش سفرها بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم بر این اساس با توجه به اینکه در اسفند ماه و ماه های پایانی سال میزان سفرها افزایش می یابد از هم اکنون در تلاشیم تا با افزایش تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو تا پایان سال ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم و مردم دچار مشکل و سختی برای استفاده از حمل و نقل عمومی نشوند.

به نوشته مهر،وی ادامه داد: زمانی که ما ساخت خطوط بی آر تی را شروع کردیم حتی برای اختصاص یک لاین به اتوبوس ها مردم معترض بودند اما امروز نه تنها اعتراضی وجود ندارد بلکه توسعه خطوط اتوبوس های تند رو یکی از مطالبات مردم محسوب می شود.

قالیباف افزود: در بخش مترو نیز ما به جایی رسیده ایم که قادریم سالانه 50 کیلومتر تونل بسازیم که این یک اتفاق مهم است و اگر اعتبارات لازم تامین شود قادر خواهیم بود طی دو سال شبکه خطوط مترو را به 218 کیلومتر برسانیم.
نظرات بینندگان