arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

صالحی امیری: از همه توان و ظرفیت جامعه ورزش استفاده می کنم/ تلاشی که کمیته ملی المپیک انجام می دهد مکمل تلاشهای وزارت ورزش خواهد بود

صالحی امیری پس از انتخاب به عنوان رییس کمیته ملی المپیک از وزیر و کیومرث هاشمی تقدیر و تشکر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

صالحی امیری:  تلاشی که کمیته ملی المپیک انجام می دهد مکمل تلاشهای وزارت ورزش خواهد بود

رئیس جدید کمیته ملی المپیک گفت: «از همه توان و ظرفیت جامعه ورزش استفاده می‌کنم و تنها معیار من برای تعامل اخلاق است. در فرصت‌های دیگر دیداری خواهیم داشت و درباره برنامه ها صحبت خواهم کرد.»

به گزارش انتخاب، رضا صالحی امیری پس از انتخاب شدن به عنوان رییس کمیته ملی المپیک در مجمع گفت: بنای صحبت ندارم و بر حسب وظیفه خواستم تقدیر و تشکر کنم. حادثه تلخ درگذشت دریانوردان را هم تسلیت می گویم.

او ادامه داد: از وزیر دلسوز و سخت کوش تشکر می کنم که اخلاق در انتخابات رعایت شد. هم چنین کیومرث هاشمی با شخصیت و اخلاق محوری و شفاف سازی کارنامه خوبی از خود به جا گذاشت.

امیری تاکید کرد: به عنوان عضو کوچک جامعه ورزش تعهد اخلاقی دارم در کنار فدراسیون ها و وزارت ورزش برای ارتقای ورزش تلاش می کنم. در فرصت های دیگر در مورد سیاست ها صحبت می کنم.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: نکته اساسی که فکر می کنم باید به آن بپردازیم این است که به فلسفه المپیک برگردیم و ببینیم که اساسا المپیک چیست. المپیک دو خاستگاه روشن دارد که یکی مبانی انسانی و اخلاق گرایی است و دیگری رقابت. امروز ورزش یک قدرت نرم برای جمهوری اسلامی ایران است. قطعا ورزش یکی از کانونهای افتخارات ملی و جهانی برای ماست. امروز یک مدال تنها افتخار برای یک قهرمان نیست بلکه یک افتخار وغرور ملی برای تمام ایرانیان است. از این منظر رقابت در عرصه جهانی افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و در داخل هم ارتقای هویت و غرور و عزت ملی را به همراه دارد.

او ادامه داد: تلاشی که کمیته ملی المپیک انجام می دهد مکمل تلاشهای وزارت ورزش خواهد بود و قطعا این دو مجموعه در کنار هم می توانند به اهداف متعالی برسند. قطعا برنامه ریزی منسجم و مشترکی به همراه برادر عزیزم آقای سلطانی فر خواهیم داشت.

  رؤسای فدراسیون‌ها، به این نتیجه رسیدند که یک خدمتگزار اضافه شود

وی در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از انگیزه‌های حضور من در کمیته ملی المپیک، کمک به سلطانی‌فر بود. وجود آقای سلطانی فر یک فرصت برای جامعه ورزش است. نکته اساسی که فکر می‌کنم در مورد المپیک باید بپردازیم، این است که باید ببینیم خواسته المپیک چیست. رقابت یا همبستگی ملت‌ها که در منشور المپیک به آن اشاره شده است. ورزش قدرت نرم برای ایران است. قطعاً ورزش کانون افتخار ملی است. ورزش، امروز یک مدال طلا برای قهرمان نیست، غرور و همبستگی ملی برای ایرانیان است. این اتفاق افزایش قدرت نرم ایران را به همراه دارد.

صالحی امیری در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: قطعاً کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، در کنار هم به اهداف خود می‌رسند. من از مسائل ورزش بی‌اطلاع نیستم و قطعاً برنامه‌ریزی با برادر عزیزم آقای سلطانی‌فر خواهیم داشت و به زودی جلسه‌ای را با اصحاب رسانه خواهیم داشت تا برنامه‌هایمان را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که قبول دارید که از قبل مشخص بود شما رئیس کمیته ملی المپیک خواهید بود، گفت: ببینید، به نظرم می‌رسد که این گونه تحلیل کنیم. اجماع میان اعضا، بیانگر همدلی بین جامعه ورزش و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است. اختلاف یک امر نامتبوعی است. همه رؤسای فدراسیون‌ها، واقعاً به این نتیجه رسیدند که یک خدمتگزار اضافه شود. ما در بحث این که چگونه عمل خواهیم کرد، تابع مراجع حقوقی و قضایی خواهیم بود.

رئیس جدید کمیته ملی المپیک در پاسخ به اینکه گویا از شما تعهدی گرفته‌اند تا در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس کمیته المپیک از شهرداری استعفا دهید آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: به زودی نشست خبری می‌گذاریم و در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

نظرات بینندگان