arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

فروش ۱۰ میلیون دلاری فیلم کارگردان ایرانی/ فهرست فیلم‌های پرفروش آمریکای شمالی

فیلم کمدی- ماجرایی “جومانجی: به جنگل خوش آمدید” مجموع فروش داخلی خود را به ۲۸۳٫۱ میلیون دلار رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم کمدی- ماجرایی “جومانجی: به جنگل خوش آمدید” مجموع فروش داخلی خود را به ۲۸۳٫۱ میلیون دلار رساند.

«جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (Jumanji: Welcome to the Jungle) از شرکت سونی در تعطیلات آخر هفته مارتین لوتر کینگ بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا تکیه زد تا برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم این بازار شود.

فیلم کمدی- ماجرایی “جومانجی: به جنگل خوش آمدید” از جمعه تا یکشنبه ۲۷ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۸۳٫۱ میلیون دلار رساند. انتظار می‌رود این فیلم تا دوشنبه شب و پایان تعطیلات چهار روزه هفته مارتین لوتر کینگ ۳۳٫۴ میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۲۸۹٫۵ میلیون دلار برساند.

“جومانجی: به جنگل خوش آمدید” با ۸۱ میلیون دلار فروش در ۹۴ منطقه در بازار بین‌المللی نیز پرفروش‌ترین فیلم شد. فروش جهانی فیلم ۶۶۶٫۱ میلیون دلار شده است.

دواین جانسن، جک بلک، کوین هارت، کارن گیلان، نیک جوناس و بابی کاناویل در ریبوت فیلم “جومانجی” بازی می‌کنند که ۲۲ سال بعد از فیلم اول روی پرده سینماها رفته است و آغازگر یک مجموعه سینمایی جدید برای سونی است. داستان درباره سه بچه است که به دنیای بازی ویدیویی جومانجی منتقل و به آواتار تبدیل می‌شوند.

 

به گزارش هالیوود ریپورتر، “پست” (The Post) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ از این هفته تعداد سینماهای خود را به ۲۸۱۹ افزایش داد و با فروشی قابل ملاحظه روبرو شد. این در حالی است که سه فیلم جدید که از این هفته روی پرده سینماها رفتند، کار سختی در گیشه‌ها داشتند.

“پست” از جمعه تا یکشنبه ۱۸٫۶ میلیون دلار فروخت و فیلم دوم بازار آمریکای شمالی شد. شرکت امبلین اینترتینمنت و پارتیسیپنت مدیا از ۲۲ دسامبر این فیلم را به طور محدود روانه سینماها کرد. پروژه ۵۰ میلیون دلار “پست” با بازی تام هنکس و مریل استریپ از آن زمان تاکنون حدود ۲۳ میلیون دلار فروخته است.

“پست” درباره انتشار اسناد پنتاگون توسط روزنامه واشنگتن پست در ۱۹۷۱ است. اسناد پنتاگون پیش از انتشار خبرساز شدند و این زمانی بود که بن برادلی سردبیر واشنگتن پست و کی گراهام ناشر روزنامه، دولت فدرال را در مورد حق خود در انتشار این مدارک به چالش کشیدند. اسناد پنتاگون مطالعه‌ای درباره نقش آمریکا در جنگ ویتنام و حاوی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مربوط به نقش آمریکا در جنگ ویتنام است که در دولت‌های چهار رئیس جمهور این کشورلاپوشانی شده بود. هنکس در “پست” نقش برادلی را ایفاء کرده است و استریپ به نقش گراهام ظاهر شده است. تعدادی از بازیگران مطرح تلویزیون و سینما شامل کری کون، باب اودنکرک، سارا پالسن و زاک وودز در فیلم نقش‌های مکمل را ایفاء کرده‌اند. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند.

 در میان سه فیلمی که از این هفته روی پرده سینماها رفتند، فیلم اکشن “مسافر هر روزه” (The Commuter) از شرکت لاینزگیت موفق‌تر عمل کرد و با ۱۳٫۵ میلیون دلار فروش در ۲۸۹۲ سینما در رده سوم قرار گرفت. لیام نیسن در این فیلم به کارگردانی جاوما کولت – سرا نقش یک تاجر را بازی می‌کند که وقتی در یک قطار با زنی غریبه (ورا فارمیگا) برخورد می‌کند، گرفتار یک توطئه جنایی دیوانه‌وار می‌شود. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B داده‌اند.

فیلم زنده/انیمیشن “پدینگتن ۲” (Paddington 2) از شرکت برادران وارنر با ۱۰٫۶ میلیون دلار در رده هفتم جدول قرار گرفت. با توجه به درجه A تماشاگران در سینمااسکور و نقدهای کاملاً مثبت منتقدان این یک شروع ناامیدکننده برای این فیلم خانوادگی بود که انتظار می‌رفت رقیب “جومانجی: به جنگل خوش آمدید” باشد.

 

فیلم بریتانیایی “پدینگتن ۲” دنباله فیلم “پدینگتن” (۲۰۱۴) است و مانند فیلم اول با اقتباس از مجموعه کتاب‌های محبوب کودکان به نام “خرس پدینگتن” نوشته مایکل باند – که انتشار آن‌ها از ۱۹۵۸ شروع شد – ساخته شده است. بن ویشاو، بازیگر تئا‌تر، سینما و تلویزیون صداپیشه شخصیت اصلی فیلم است و بار دیگر بجای پدینگتن خرس پرویی پر دل و جرئت حرف می‌زند. این بار پدینگتن و خانواده براون باید هویت یک سارق را فاش کنند. پل کینگ بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشسته است. هیو بون‌ویل، سالی هاکینز، جیم برودبنت، پیتر کاپالدی، هیو گرانت و براندون گلیسن دیگر صداپیشه‌های “پدینگتن ۲” هستند.

اولین فیلم “پدینگتن” با ۲۵٫۵ میلیون دلار کار خود را شروع کرد و در نهایت ۲۶۸ میلیون دلار فروخت. فیلم جدید قبل از اکران در آمریکای شمالی در بازار بین‌المللی به نمایش درآمد. فروش جهانی فیلم ۱۵۰٫۴ میلیون دلار شده است.

فیلم اکشن “مری مغرور” (Proud Mary) از شرکت سونی با ۱۰ میلیون دلار فیلم هشتم جدول شد. تاراجی پی. هنسن، بیلی براون و دنی گلاور در تازه‌ترین ساخته بابک نجفی کارگردان ایرانی-سوئدی بازی می‌کنند. داستان درباره یک آدمکش حرفه‌ای زن است که برای یک خانواده تبهکار در بوستن کار می‌کند. وقتی یک مأموریت از کنترل خارج می‌شود، راه او با پسری جوان یکی می‌شود که این مسئله زندگی او را از این رو به آن رو می‌کند.

 

نجفی کارگردان فیلم اکشن “لندن فرو ریخت” (۲۰۱۶) با بازی جرارد باتلر است. نجفی متولد سپتامبر ۱۹۷۵ در تهران است و تا ۱۱ سالگی در ایران بوده است. او در ۲۰۱۰ با فیلم “Sebbe”برنده جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین شد. نجفی در ۲۰۱۲ درام جنایی “Easy Money II: Hard to Kill” را با بازی یوئل کینامان در سوئد ساخت.

از سوی دیگر، “جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای” (Star Wars: The Last Jedi) از شرکت‌های دیزنی و لوکاس‌فیلم از پنجشنبه تا یکشنبه ۱۱٫۲ میلیون دلار فروخت و ضمن این که در رده ششم جدول قرار گرفت، مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به ۵۹۱٫۵ میلیون دلار رساند.

مجموع فروش جهانی فیلم جدید مجموعه “جنگ‌های ستاره‌ای” به ۱٫۲۶۴ میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب، “آخرین جدای” از دو فیلم “دیو و دلبر” دیزنی (۱٫۲۶۳۵ میلیارد دلار) و “سرنوشت خشمگین” یونیورسال (۱٫۲۳۶ میلیارد دلار) گذر کرد تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران ۲۰۱۷ و دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص بدهد.

فیلم ترسناک “حیله‌گر: آخرین کلید” (Insidious: The Last Key) از شرکت یونیورسال و موزیکال “بزرگ‌ترین شومن” (The Greatest Showman) از شرکت فاکس فهرست پنج فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی را کامل کردند.

“حیله‌گر: آخرین کلید” به کارگردانی آدام رابیتل چهارمین فیلم مجموعه سینمایی “حیله‌گر” است. لین شی، آنگس سامپسن و لی وانل در فیلم جدید بازی می‌کنند. داستان درباره یک روان‌شناس است که در خانه خود با ترسناک‌ترین چیز ممکن روبرو می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

نظرات بینندگان