arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

یک زن، عامل اختلاف امارات و قطر

عبدالله بن حمد العذبه، رئیس تحریریه روزنامه العرب قطر راز اختلافات قطر و امارات متحده عربی را فاش کرد. وزیر امور خارجه قطر اخیرا گفته بود که یک زن دلیل اصلی اختلافات میان کشورش با امارات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک زن، عامل اختلاف امارات و قطر

المرده نوشت: عبدالله بن حمد العذبه، رئیس تحریریه روزنامه العرب قطر راز اختلافات قطر و امارات متحده عربی را فاش کرد. وزیر امور خارجه قطر اخیرا گفته بود که یک زن دلیل اصلی اختلافات میان کشورش با امارات است.

العذبه در حساب رسمی توئیتر خود نوشت که این زن آلاء صدیق نام دارد که همسر عبدالرحمان باجبیر، مخالف اماراتی است.

وی همچنین در توئیتر خود نوشت: «نام زنی که ولیعهد امارت ابوظبی در سال 2015 از امیر قطر خواسته بود که به امارات تحویل داده شود، آلاء الصدیق نام دارد که همسرش از سوی مقامات اماراتی بازداشت شده و شهروندی او از سوی مقامات اماراتی باطل اعلام شده بود.»

العذبه در ادامه نوشت: «آلاء صدیق در قطر پناهندگی سیاسی دریافت کرد و در امارات متحده عربی مرتکب هیچ جرمی نشده بود. وقتی که همسرش عبدالرحمان باجبیر تصمیم گرفت قطر را به سوی بریتانیا ترک کند، آلاء صدیق به همراه نزدیکانش در دوحه ماند.»

العذبه سپس واکنش قطر را با واکنش امارات متحده عربی مقایسه کرد که در سال 1996 از تحویل دادن شهروندان قطری که به تلاش برای کودتا در قطر علیه «امیر والد شیخ حمد بن خلیفه» متهم شده بودند، سر باز زد.

العذبه در توئیت دیگری نوشت: «برای چه امیر ابوظبی از زبان شیخ زاید خدا بیامرز از تحویل قطری ها سرباز زد، برای این که ابوظبی خود با آنها بود و از آنها برای آن تلاش کودتای خونین علیه جناب امیر والد شیخ حمد بن خلیفه در سال 1996 حمایت می کرد. حالا چگونه ولیعهد امارات می تواند تقاضا بدهد که زنی اماراتی که در سال 2015 که کودتایی خونین علیه امارت ابوظبی انجام نداده است، به او تسلیم شود؟»

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر اخیرا در گفت وگو با تلویزیون رسمی قطر گفته بود که دلیل بحرانی که میان قطر و امارات در سال 2015 روی داد، یک زن بود. دامنه این بحران به دیگر بحران های کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس با قطر نیز کشیده شده و به دلیل این که قطر همچنان از تحویل دادن همسر این مخالف اماراتی خودداری می کند، ادامه دارد.

گفتنی است از سال گذشته عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در توافقی هماهنگ شده روابط خود را با قطر به طور کامل قطع کردند و تلاش کردند این کشور را محاصره و مورد تحریم های خود قرار دهند که همچنان ادامه دارد.

منبع: دیپلماسی ایرانی

نظرات بینندگان