arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

اردوغان: نیروی مرزبانی را که آمریکا می‌خواهد تشکیل دهد در نطفه خفه می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، هشدار داده است که نیروی نظامی‌ای که آمریکا قصد دارد در مرز سوریه با این کشور تشکیل دهد را منهدم می‌کند.

رییس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه ۱۵ ژانویه/۲۵ دی) در اظهاراتی گفت ترکیه تلاش برای آموزش نیروهای دمکراتیک سوریه و تشکیل این نیروی مرزبانی را "در نطفه خفه خواهد کرد."

وی امروز این نیرو را "ارتش ترور" خواند.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق -نیروی شبه نظامی کرد در سوریه- را وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه -پ‌ک‌ک- می‌داند که سالها است با دولت مرکزی در تنش و درگیری‌اند و خواهان خودمختاری هستند. دولت ترکیه یگان‌های مدافع خلق را تروریست می‌داند اما آمریکا این نظر را قبول ندارد و این یگان‌ها را در نبرد با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) حیاتی می‌داند.

دو روز پیش سرهنگ تامس ویل، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، که آمریکا رهبری آن را به عهده دارد از تشکیل یک "نیروی مرزبانی" جدید خبر داد.

او گفت که در حال حاضر ۲۳۰ نفر در کلاسهای اولیه آموزشی حضور دارند و هدف این است که این نیرو به سی هزار نفر برسد.

"نیروی مرزبانی" تحت حمایت امریکا در مرز شمالی سوریه با ترکیه و در کرانه شرقی فرات هم مستقر خواهند شد، جایی که در عمل مرز بین نیروهای دمکراتیک سوریه و نیروهای دولت مرکزی بشار اسد است که با یکدیگر در نبردند. نیروی مرزبانی سوریه زیر نظر نیروی دمکراتیک سوریه فعالیت خواهد کرد.

نظرات بینندگان