arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

روسیه: از درخواست ترامپ برای اصلاح برجام حمایت نمی کنیم؛ این خواسته ها رقت انگیز است

روسیه قویاً از برنامه دولت دونالد ترامپ برای بازنگری در برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه: از درخواست ترامپ برای اصلاح برجام حمایت نمی کنیم؛ این خواسته ها رقت انگیز است /

روسیه قویاً از برنامه دولت دونالد ترامپ برای بازنگری در برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، انتقاد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، هشدار داد که مسکو از تقاضای ایالات متحده برای ایجاد تغییرات در توافق اتمی ایران و شش قدرت جهانی در تیرماه ۱۳۹۴ حمایت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه ۲۲ دی‌ماه گفته بود: «برای آخرین بار» با تعلیق تحریم‌های هسته‌ای موافقت می‌کند تا مطمئن شود که ایرادهای آن توسط متحدان اروپایی اصلاح خواهد شد.

دولت آمریکا باید کمتر از ۱۲۰ روز دیگر نظر خود را درباره ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یا برقراری مجدد آنها دوباره اعلام کند.

سرگئی لاوروف در سخنان روز دوشنبه‌اش در مسکو تقاضاهای واشینگتن برای اصلاح برجام را «رقت‌انگیز» توصیف کرد و گفت که چنین اقدامی موجب ایجاد تردید در زمینه پایبندی آمریکا به توافق‌های بین‌المللی می‌شود.

او با تأکید بر قصد روسیه برای حفظ برجام گفت: «برهم خوردن توافق جامع هسته‌ای، به ضرر گفت‌وگو با کره شمالی نیز هست زیرا اگر کره شمالی ببیند که توافق هسته‌ای با ایران اجرا نشده است، حاضر به توافق بر سر فعالیت‌های هسته‌ایش نخواهد شد».

لاوروف گفت: «روسیه از تغییر عبارات توافقنامه، یا افزایش مواردی به آن که برای ایران به‌کلی غیرقابل قبول باشد، حمایت نمی‌کند».

نظرات بینندگان