arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

موتور سواری دولا دولا نمی شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موضوع برخورد با موتور سواران متخلفی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، چند سالی است از سوی نیروی انتظامی دنبال می شود اما متأسفانه این مشکل همچنان حل نشده و برخی از شهروندان هنوز این قانون را رعایت نمی کنند.

 

البته این مسأله هم، خود دارای زوایای گوناگونی است که برخی از این زوایا مورد غفلت قرار گرفته است. به طور مثال در این رابطه برخوردها و رفتارهای عوامل نیروی انتظامی مورد توجه و در معرض نگاه مستقیم مردم است. مردم انتظار دارند نیروی انتظامی که ضابط و عامل قانون است خودش قبل از همه به قانون عمل کند و الگوی قانونمداری باشد تا بتواند با پشتوانه این رفتار قانونی، با بی قانونی در جامعه برخورد کند.و باز به طور مثال اگر مردم در خیابان شاهد باشند که گشتهای نیروی انتظامی خودشان از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند یا خودروی خود را در شرایط غیر اضطراری در محل نامناسب و ممنوعه پارک می کنند، اولاً نسبت به این نیرو بدبین می شوند و ثانیاً قانون گریزی را برای خود -به طریق اولی- مجاز خواهند شمرد.

در همین رابطه یکی از شهروندان محترم، در تماس با گروه جامعه به بیان مشاهدات و انتقاد خود از یکی از همین رفتارهای نیروی انتظامی پرداخته است.

«سید محسن هاشمی» می گوید:شنبه شب گذشته در حال عبور از مقابل پاسگاه انتظامی چهارراه مخابرات مشهد بودم که پارک تعدادی موتورسیکلت در پیاده رو توجهم را جلب کرد و متوجه شدم این موتورها به دلیل اینکه راکبانشان کلاه ایمنی نداشته اند از سوی نیروی انتظامی توقیف شده اند.

از سر کنجکاوی دقایقی توقف کردم تا برخورد و صحبتهای مأموران را با صاحبان موتورسیکلت ها ببینیم. التماس جوانی که خواهش می کرد موتورش را به او پس بدهند و آن را به پارکینگ منتقل نکنند نتیجه ای نداشت و مأمور نیروی انتظامی از او خواست که محل را ترک کند.به دنبال آن به دستور این مأمور، یکی از سربازان حاضر در محل، مأمور بردن این موتورسیکلت به پارکینگ شد.

 اما این جوان سرباز، با لباس فرم و در حالی که کلاه ایمنی بر سر نداشت و تنها کلاه فرم روی سرش بود سوار بر موتورسیکلت شد و محل را ترک کرد!حال سؤال من این است که مگر رعایت «قانون» فقط وظیفه مردم است و مأموران «قانون»، خود نباید «قانون» را رعایت کنند؟ ا

نبوه مردمی که سرباز نیروی انتظامی را بدون کلاه ایمنی سوار بر موتورسیکلت می ببیند چه می گویند و چه قضاوتی می کنند؟!سؤال دیگر این است که اگر در بین راه حادثه ای برای این سرباز جوان رخ دهد و خدای نکرده دچار ضایعه ای جبران ناپذیر بشود یا مثلاً جانش را از دست بدهد چه کسی پاسخگوی خانواده اش خواهد بود؟ تا زمانی که قبل از همه، قانون گذاران و عاملان اجرای قانون به آن احترام نگذارند، نمی توانیم توقع داشته باشیم که اجرای قانون در جامعه گسترش یابد و نهادینه شود.
نظرات بینندگان