arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

پاپ: نگرانم؛ در لبه وقوع یک جنگ هسته‌ای قرار داریم

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که به کشور شیلی سفر کرده شدیدا از احتمال بالای یک جنگ هسته‌ای که ممکن است در اثر یک اتفاق تصادفی به راه بیفتد، ابراز نگرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که به کشور شیلی سفر کرده شدیدا از احتمال بالای یک جنگ هسته‌ای که ممکن است در اثر یک اتفاق تصادفی به راه بیفتد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که در حال انجام تور سفرهایش به شیلی و پرو است در گفت‌وگو با خبرنگاران همراه خود در هواپیمایش و در پاسخ به سوالی درباره تهدید یک جنگ هسته‌ای در جهان با توجه به اتفاقات اخیر نظیر آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی و اعلام تصادفی آژیر خطر در هاوایی گفت: من فکر می‌کنم ما درست در لبه وقوع یک جنگ قرار داریم.

او اظهار داشت: من حقیقتا از این بابت نگران هستم. یک اتفاق کافی است تا همه چیز را تسریع کند. من فکر می‌کنم ما درست در لبه مرز قرار داریم و بسیار از این بابت نگران هستم.

چند روز پیش پاپ خواهان پخش تصویری مربوط به سال ۱۹۴۵ در شهر ناگازاکی ژاپن شد که در آن یک پسربچه بعد از حمله هسته‌ای آمریکا جسد برادرش را روی دوشش حمل می‌کند و در صف کوره آدم سوزی ایستاده است. پاپ فرانسیس همچنین درباره یادداشتی که بر روی این تصویر نوشت، گفت: من هنگامی که این عکس را دیدم شدیدا منقلب شدم. تنها کلماتی که به ذهنم رسید روی این عکس بنویسم این بود "ثمره جنگ". من تقاضا کردم که این عکس را در ابعاد وسیع چاپ و منتشر کنند چراکه یک عکس مثل این از ۱۰۰۰ کلمه گویاتر است. به همین دلیل خواستم آن را با شما به اشتراک بگذارم.

پاپ فرانسیس که برای نخستین بار به شیلی سفر کرده روز دوشنبه وارد شهر سانتیاگو شد.

تدارک برای این سفر پاپ فرانسیس ۸۱ ساله تحت الشعاع یک گزارش جدید قرار گرفته که فاش کرد، ۸۰ تن از کشیشان کلیسای کاتولیک شیلی متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان از سال ۲۰۰۰ تاکنون شده‌اند و بیش از نیمی از آنها از سوی یک دادگاه واتیکان محکوم شده‌اند.

در عین حال انتظار می‌رود که اعتراضاتی در شهر آرورنو در جنوب شیلی به دلیل اقدام پاپ فرانسیس در انتصاب اسقف اعظمی که متهم به سرپوش گذاشتن بر سوءاستفاده‌های یک کشیش بانفوذ به نام فرناندو کارادیما است، برگزار شود.

گروهی از فعالان چند کشور جهان نیز که نشستی در روز دوشنبه در سانتیاگو داشتند، یک سازمان بین‌المللی جدید تحت عنوان "به سوءاستفاده روحانیون پایان دهید" تشکیل دادند.

پاپ قرار است در اقامت سه روزه‌اش در شیلی با قربانیان دیکتاتوری نظامی آگوستو پینوشه دیدار کرده اما هیچ‌گونه برنامه‌ریزی رسمی برای دیدار با قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی کشیشان نکرده است.

برچسب ها: پاپ
نظرات بینندگان