arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

یك مرجع تقلید: اختلاس 3هزار میلیاردی، نتیجه كوتاه آمدن مجلس ودستگاه قضا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله صافی گلپایگانی، عصر روز دوشنبه در دیدار اعضای كمیسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار داشتند: آنچه در منطقه به عنوان بیداری اسلامی رخ داده موج آن از كشور ما آغاز و هم اینك تمامی منطقه را فرا گرفته است و ملت‌ها بیدار شدند و دانستند كه می‌توانند بر روی پای خود بایستند و زیر بار زور نروند.

مرجع تقلید جهان تشیع به بیان دستورات اسلامی در خصوص مقابله با ظلم ستیزی اشاره كردند و فرمودند: ظلم‌پذیری همیشه خلاف تعلیمات اسلامی است، ما باید هویت اسلامی خود را برای همیشه حفظ كنیم. بیش از یكصد سال است كه استكبار به دنبال اسلام‌زدایی است و از زمان مشروطیت این كار را آغاز كرد. در حكومت پهلوی نیز ادامه داشت و در بسیاری از كشورهای اسلامی این روش را دنبال كرد؛ اما مردم متدین و مسلمان با بیداری و آگاهی خود از مواضعشان دفاع كردند و در هر وضعیتی در برابر استكبار ایستادند تا امروز این موفقیت بزرگ را بدست آوردند.

 آیت الله صافی در قسمتی دیگر از سخنان خود با توجه به مسائل روز در كشور به خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی افزودند: زمانی كه این موضوع را شنیدم بسیار ناراحت شدم. من واقعاً نگران هستم؛ برای مردم و برای جامعه ناراحت هستم. این اختلاس نقص بزرگی برای دولت و جامعه ما به شمار می آید؛ زیرا براساس آیین اسلام حتی مصرف یك ریال از بیت المال هم جواب دارد، چه برسد كه سه هزار میلیارد تومان اختلاس شود!؟

ایشان تصریح كردند: باید به گونه‌ای عمل كرد كه همه افراد در برابر كارهای خود مسئول و امانت دار مردم باشند و یك ریال هم به غارت برده نشود و در غیر راه اصلی آن مصرف نشود.
مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به نقش نمایندگان مردم در تصویب بودجه كشور فرمودند: این كه شما نمایندگان بودجه‌ی مملكت را تایید می‌كنید، باید تمام دقت خود را به كار ببرید تا یك ریالِ این بودجه به غیر راه اصلی خود مصرف نشود، البته در این خصوص پیشنهادهایی داشتم كه اگر به آنها عمل می‌شد به یقین این نقص‌ها هم رفع می‌شد و چنین مشكلاتی پیش نمی‌آمد.
ایشان تصریح كردند: اگر نمایندگان از روز نخست در خصوص برخی انحرافات بوجود آمده تذكر می‌دادند و محكم در برابر این كار می‌ایستادند، هرگز چنین اختلاس سنگینی رخ نمی‌داد. همچنین قوه قضاییه هم باید در این باره به خوبی وارد می‌شد و نباید كوتاه می‌آمد، باید آن‌گونه كه مردم توقع دارند به این مسأله رسیدگی كامل و قاطع شود.

 آیت الله صافی نقش قضات را بسیار مهم شمردند و افزودند قضات ما باید با شجاعت و قدرت به دستورات اسلام عمل كنند. در برابر مفاسد بایستند تا این گونه قانون‌شكنی و دزدی در كشور اتفاق نیافتد.
نظرات بینندگان