arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

واکنش قاسمی به اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه، مداخله آشکار در امور داخلی این کشور و موجب تشدید بحران است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اعلام مقامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر تشکیل یک نیروی مرزی جدید در سوریه، آن را مصداق عینی مداخله آشکار در امور داخلی کشورها خواند که علاوه بر پیچیده‌تر کردن بحران سوریه، موجب بی‌ثباتی و اشتعال بیشتر زبانه‌های آتش در این کشور خواهد شد.

قاسمی افزود: آنچه قابل تامل می‌نماید این است که این رویکرد و تصمیم آمریکایی‌ها در زمانی آشکار می‌شود که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، پیروزی‌های قابل توجه و بزرگی در مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و النصره به دست آورده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همراه با فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه تلاش می‌کنند از طریق گفت‌وگوهای روند آستانه و ایجاد مناطق کاهش تنش، شعله‌های این بحران را مهار کرده و تاکنون نیز دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: هر چند دیر هنگام است؛ اما زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده آمریکا با تغییر سیاست‌های مداخله جویانه و مخرّب خود در منطقه، در سریع‌ترین زمان ممکن نیروهای خود را از این کشور خارج و اجازه دهد مردم این کشور پیرامون سرنوشت و آینده خود به آنگ ونه که اکثریت مردم می خواهند تصمیم‌گیری نمایند.

نظرات بینندگان