arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

توییتر می‌گوید کارکنانش پیامهای کاربران را نمی‌خوانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز نوشت: شبکۀ اجتماعی توییتر به سخنان جیمز اوکیف واکنش نشان داد و ادعای او مبنی بر دسترسی بخش قابل توجهی از کارکنان این شبکه به اطلاعات شخصی کاربران را رد کرد.

جیمز اوکیف، فیلمساز و سیاستمدار محافظه‌کار آمریکایی روز دوشنبه مجموعه تصاویر گرفته شده به شیوۀ دوربین مخفی را پخش و اعلام کرد: «صدها تن از کارکنان توییتر پیامهای شما، حتی پیامهای شخصی‌تان را می‌خوانند.»

در ویدئوی منتشر شده، یکی از مهندسان امنیت شبکه می‌گوید که صدها تن از کارکنان توییتر بطور نامحدود به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی دارند و توییتر افرادی را، دستکم سیصد یا چهارصد نفر، برای انجام این کار استخدام کرده است.

شبکه اجتماعی توییتر در واکنش اعلام کرد که این ادعا نادرست است و تصاویر منتشر شده، توسط سازمان تحت اداره آقای اوکیف که «Project Veritas» نام دارد، دستکاری شده‌اند.

سخنگوی توییتر گفت که تنها افراد معدودی در این شرکت به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی دارند که آن هم بر اساس قانون بوده و برای اهدافی مشروع انجام می‌شود. توییتر تاکید می‌کند که برای دیگر کارکنان در موضوع دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران، پروتکل‌های سختگیرانه‌ای به اجرا گذاشته شده است.

با این وجود توییتر دربارۀ شمار افرادی که به اطلاعات کاربران دسترسی دارند و همچنین تدابیر و اقدامات احتیاطی برای محافظت از اطلاعات حساس کاربران توضیحی نداده است.

توییتر همچنین اعلام کرد در موضوع ارائه اطلاعات به نهادهایی همچون وزارت دادگستری آمریکا نیز تنها به درخواستهای قانونی و معتبر پاسخ خواهد داد.

 

نظرات بینندگان