arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

تیلرسون: فشارها بر کره شمالی ادامه خواهد داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا در جریان برگزاری نشست امنیت و ثبات در شبه جزیره کره از ادامه فشارها بر کره شمالی تا زمان اقدام این کشور برای غیرهسته ای سازی شبه جزیره کره خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی گفت تا زمانی که کره شمالی تصمیمی قاطع برای عاری کردن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای نگیرد، فشارهای بر پیونگ یانگ ادامه خواهند داشت.

رکس تیلرسون گفت: فشارها تا زمانیکه کره شمالی قدم هایی محکم در راستای غیرهسته ای سازی (شبه جزیره کره) بر ندارد، ادامه خواهند داشت.

وی که این سخنان را در جریان برگزاری نشست «امنیت و ثبات در شبه جزیره کره» که امروز در ونکوور کانادا برگزار شد مطرح می کرد، گفت که آمریکا، روسیه، چین و مابقی جهان، کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته ای نمی شناسند.

لازم به ذکر است به جز آمریکا و کانادا که میزبانان این نشست به حساب می آمدند، وزرای خارجه ۱۶ کشور دیگر نیز در این نشست حضور داشتند.

وزرای خارجه ۱۸ کشور حاضر در نشست ونکوور به بررسی ابعاد مختلف برنامه هسته ای و آزمایش های موشکی یک سال اخیر کره شمالی پرداخته و در مورد حضور نمایندگان ورزشی این کشور در المپیک زمستانی کره جنوبی نیز با یکدیگر رایزنی کردند.

نظرات بینندگان