arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

نماینده ارومیه: اقای کوچک زاده بشین سر جات حرف نزن!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حیطه وظایف هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنان در مجلس بحث برانگیز است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس اغلب پس از پیشنهادات اصلاحی نمایندگان، به تشریح مواضع کمیسیون آیین نامه و یا توضیح بندهای طرح نظارت بر نمایندگان می​پرداخت که با تذکر رضا عبدالهی نماینده ماه نشان مواجه شد. او خطاب به رئیس مجلس می​گفت که نمی​تواند در مخالفت با پیشنهادات نمایندگان صحبت کند و بدون نوبت گرفتن، نطق کند. لاریجانی هم که می گفت برای رفع شبهات نمایندگان مطالبی را گفته است، به شوخی به وی گفت: پیشنهادتان رای نیاورد چرا سعه صدرتان را از دست دادید! شما رئیس کمیسیون هستید از شما بعید است!

اشاره وی به رد پیشنهاد عبدالهی برای حذف ارائه گزارشات علیه نمایندگان به مجلس بود که شرح کامل آن را می​توانید اینجا بخوانید.

ارائه گزارش‌های واصله در خصوص سوء استفاده اخلاقی و مالی نمایندگان بحث​های بسیاری را در پی داشت. از جمله اینکه نادر قاضی​پور نماینده ارومیه گفت: نباید نظارت مالی به نمایندگان شامل حال اعمال مذهبی وی نیز بشود. طبیعی است که در ماه رمضان یا محرم و صفر نماینده​ها بخواهند مراسمی را ترتیب دهند یا بعد از حج، قربانی کنند. نباید با وجود چنین بندی اجازه دهیم که اینگونه اعمال نمایندگان نیز محدود شود

یکی از نمایندگان حامی دولت تهرانی به تلافی سروصدای دیروز قاضی​پور هنگام تذکرش، تحرکاتی کرد که نماینده ارومیه به او نهیب زد و گفت: آقای کوچک زاده نماینده تهران بشین سر جات حرف نزن! حسن کامران نماینده اصفهان هم در واکنش به اظهارات قاضی​پور گفت: مردم عقل دارند و فرق اینکه حاجی بز بکشد یا شتر را می فهمند!

برخی نمایندگانمعتقد بودند که عبارت «سوء استفاده اخلاقی» نیازمند تعریف است چون معنی آن مشخص نیست. لاریجانی هم با لبخند پاسخ داد که اتفاقا مفهوم سوء استفاده اخلاقی از سوء استفاده مالی مشخص تر است!

اما حسن کامران نماینده اصفهان در تذکری گفت: حیطه مسائل اخلاقی مشخص نیست و باید تعریف شود. چون مثلا صیغه حلال است ولی برای مسئول قبح دارد! اگر این را تعریف نکنیم، ممکن است هر روز یک نفر از راه برسد و گزارشی علیه نمایندگان بدهد. بهتر است از این بند بگذریم و کشش ندهیم.

رئیس مجلس در پاسخ به وی تاکید کرد: مشخص است که منظور از مسائل سوء اخلاقی، اعمال خلاف شرع است. نهایتا هم حذف این بند از طرح نظارت بر نمایندگان رای لازم را کسب نکرد.

«بررسی گزارش‌های مربوط به رفتار خلاف شئون نمایندگی حسب ارجاع هیئت رئیسه» از دیگر وظایف هیات نظارت بر نمایندگان بود که بحث برانگیز شد. برخی نمایندگان از جمله محمدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا معتقد بودند که منظور از شان نمایندگی، مشخص نیست و باید آن را تعریف کرد. اما احمد توکلی نماینده تهران گفت: شان، عرفی است نه قانونی و نیازی به تعریف ندارد.

این بند هم بدون تغییر به قوت خود باقی ماند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
3
فکر کردم نماینده اورمیه در دفاع از دریاچه اورمیه یه کارایی کرده نگو این دریاچه مظلوم تر از این حرف هاست.
نظرات بینندگان