arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

پیش بینی ترافیک سنگین برای روز سوم مهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هرچند امروز ترافیک روان بود و همزمان با روز جشن شکوفه ها رانندگان کمتر مشکل داشتند اما سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پیش بینی می کند که روز سوم مهر ترافیک به این روانی نباشد. وی از تمهیدات پلییس برای کم کردن ترافیک می گوید و می افزاید: تمامی سرویس های مدارس باید هر سه ماه یکبار برای دریافت برگه معاینه فنی مراجعه کنند.

امروز که روز جشن شکوفه ها و جوانه ها بود وضعیت ترافیک شهر تهران چگونه بود؟

همزمان با بازگشایی مدارس ابتدایی و راهنمایی و برگزاری جشن شکوفه ها و جوانه ها، ترافیک در تهران روان و هیچ گره ترافیکی ایجاد نشده است. خوشبختانه شهروندان همکاری خوبی با پلیس دارشتند.

تصور می کنید روز یکشنبه هم وضعیت به همین صورت باشد؟

الان برخی از خانواده ها در سفر هستند و قطعا از سوم مهرماه ترافیک بیشتر می شود.

چه تمهیداتی برای کم کردن ترافیک در این روز دارید؟

پلیس راهنمایی و رانندگی حضور فعال دارد و با تخلفاتی مثل پارک دوبل و توقف در مکان های ممنوع برخورد می کند. قطعا خود مردم هم باید همکاری داشته باشند. عدم رعایت ظرفیت خودرو، قوانین و مقررات رانندگی، ایمنی خودرو و رعایت نکردن قوانین و مقررات سوار و پیاده کردن دانش آموزان از جمله موارد جدی است که پلیس امسال با آن برخورد می کند.

سرویس مدارس شخصی می توانند در طرح  زوج و فرد وارد شوند؟

بله.خودروهای شخصی دارای برچسب های جدید سرویس مدرسه از سال تحصیلی جدید می توانند در داخل محدوده «زوج و فرد» تردد کنند. البته تنها برچسب های جدید سرویس مدرسه که در شیشه جلو، عقب و یکی از طرفین خودرو نصب می شود از نظر پلیس معتبر است.

آیا صحت دارد که سرویس های مدارس موظفند هرسه ماه یک بار برگه معاینه فنی دریافت کنند؟

بله. مطابق هماهنگی صورت گرفته تمامی سرویس های مدارس اعم از شخصی و تاکسی باید هر سه ماه یکبار برای دریافت برگه معاینه فنی مراجعه کنند.

رانندگان سرویس مدارس در مقاطع ابتدایی و راهنمایی وجود هم تفکیک جنسیتی می شوند؟

نه اما از مقطع دبیرستان به بالا برای مدارس دخترانه رانندگان سرویس باید حتما خانم باشند.

* خبر

نظرات بینندگان