arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

احمدی مقدم: جرايم خشن در ايران 30 درصد كاهش دارد

فرمانده نيروي انتظامي ناجا گفت: با قاطعيت اعلام مي كنم وقوع جرايم خشن از ابتداي امسال تاكنون حدود 30 درصد در مقايسه با زمان مشابه پارسال كاهش يافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: فرمانده نيروي انتظامي ناجا گفت: با قاطعيت اعلام مي كنم وقوع جرايم خشن از ابتداي امسال تاكنون حدود 30 درصد در مقايسه با زمان مشابه پارسال كاهش يافته است.

سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم، روز چهارشنبه در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برقراري امنيت اجتماعي اولويت اول نيروي انتظامي است و در ارتباط با جرايم خشن شامل شرارت، سرقت مسلحانه، قتل، آدم ربايي و گروگانگيري در صورت وقوع آنها پليس و آگاهي موظفند خارج از نوبت رسيدگي نمايند.

وي اظهاركرد: پليس مكلف و موظف شده مجرمان اينگونه جرايم را در اسرع وقت دستگير كند.

احمدي مقدم با اشاره به اينكه دستگاه قضايي نيز با سرعت و قاطعيت با جرايم خشن برخورد مي كند، گفت: اين هم عامل موثري در ييشگيري از وقوع اينگونه جرايم است و اميدواريم با ادامه و استمرار طرح ها موجب افزايش امنيت اجتماعي در جامعه باشيم.

فرمانده ناجا همچنين با اعلام اينكه انتظار مي رود در شش ماهه اول امسال در مقايسه با پارسال حدود 10 تا 15 درصد كاهش كشفيات مواد مخدر را داشته باشيم اظهاركرد: بطور قطع كاهش ورود بيشتر از اين رقم است كه سبب افزايش زياد قيمت مواد مخدر نيز شده است.

احمدي مقدم كاهش توليد مواد مخدر در افغانستان به لحاظ مشكل آب و هوايي و از سويي تقويت مرزباني جمهوري اسلامي ايران در شرق كشور را در مجموع مسبب كاهش ورود مواد مخدر به ايران دانست.

وي خاطرنشان مرد براساس اعلام سازمان ملل در پنج سال گذشته از هشت هزار تن توليد مواد مخدر در افغانستان 62 درصد كه حدود پنج هزار تن است از ايران گذر مي كند ولي آمار پارسال اينگونه بود كه حدود 31 درصد از ايران گذر كرده است و اين نشان مي دهد كه در پنج سال گذشته شايد ورود مواد مخدر از افغانستان به ايران به حدود يك سوم و يا كمتر كاهش يافته كه از اين ميزان نيز يك سوم را نيروي انتظامي كشف و ضبط مي كند.

وي با اشاره به اينكه اين ركورد بسيار بالايي است، گفت: در دنيا حداكثر كشف 10 درصد مواد مخدر انجام مي شود و اين درحاليست كه مراجع بين المللي كشف 30 درصد مواد مخدر را در ايران توسط ماموران مبارزه با اينگونه مواد قبول دارند.

وي يادآوري كرد از مجموع كشفيات مواد مخدر در دنيا حدود 90 درصد در ايران و حدود هشت درصد در تركيه انجام مي شود و بقيه كشورهاي اروپا نيز كه مصرف كننده هستند با همه ادعاهايشان در باره كشف مواد مخدر كشفيات قابل توجهي ندارند.

وي در ارتباط با وضعيت نيروي انتظامي و امنيت در استان اردبيل نيز گفت: اين استان در اين زمينه حركت مطلوب و رو به رشدي را دارد و تفكيك فرماندهي مرزباني در استان اردبيل از فرماندهي انتظامي تقويت هر دو بخش را سبب شده است .

مرزهاي گسترده اين استان نياز به توجه بيشتر دارد و در درون استان نيز افزايش ورود مسافران، توسعه صنعت و مراكز دانشگاهي نيز به توجه بيشتر در زمينه امنيت داشت كه هر دو بخش تقويت شده اند.

او گفت: اردبيل در سايه وحدت مسوولان و فرهنگ و تدين مردم منطقه از كم جرم ترين استانهاي ايران است و با تقويت امكانات نيروي انتظامي هم سطح جرايم كنترل شده و هم تصادف ها نيز باوجود افزايش سفرها كاهش يافته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
1
آقای احمدی مقدم خوبه جنایت اومده پایین وگرنه قتلهایی مثل داداشی و ماجرای خیابان کاج ودهها مثال دیگر تبدیل میشد به میلیونها جنایت .خدای شکر که آقای احمدی مقدم را داریم تا جنایت را پایین نگه دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
2
این آمارها !! کشته مارو!!!
نظرات بینندگان